פרשת ישראל ביתנו: סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, הגישה היום (חמישי) באמצעות עורכי דינה, ערעור לבית המשפט העליון על הכרעת דינה בפרשת "ישראל ביתנו", ועל גזר הדין - 10 שנות מאסר. בנוסף, ביקשה קירשנבאום לעכב את מועד כניסתה לבית הסוהר.

בנוסף גם מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, רמי כהן, שירצה 30 חודשי מאסר, צפוי להגיש ערעור לבית המשפט. כהן הורשע בפרשה במתן שוחד, לקיחת שוחד, הלבנת הון, עשיית פעולה ברכוש אסור, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ואיומים.

כזכור, סנגוריה של קירשנבאום, עורכי הדין גיורא ואורן אדרת, ביקשו מבית המשפט בשלב הטיעונים לעונש להסתפק בעונש של בין שלוש לשש שנות מאסר. השניים מסרו בתגובה לאחר גזר הדין: "גזר הדין קשה ביותר. הענישה שהוטלה על פאינה הינה אכזרית ומאששת את התחושה של עוינות כלפיה מצד בית המשפט. אין אח ורע לענישה כה מחמירה בעבירות מסוג זה, זאת בשעה שעל ההרג בכבישים, האלימות הקשה והפגיעה בגוף ובחיי אדם, הענישה קלה לאין שיעור".

הוא הוסיפו כי "רק לפני שבוע נגזרו 9.5 שנות מאסר על גננת צעירה שהתעללה בצורה קשה וסדיסטית בפעוטות חסרי ישע וגרמה להם ולמשפחותיהם נזקים נפשיים אדירים והנה על פאינה קירשנבאום, אישה בת 67 נגזר עונש מאסר חמור יותר, לצד סנקציות כספיות גבוהות ביותר של קנס וחילוט, בגין הרשעה בעבירות טוהר המידות".