לאחר שבית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את ערעור הפרקליטות ואישר את שחרורו של רומן זדורוב למעצר בית בתנאים מגבילים, קבע בית המשפט המחוזי בנצרת בשעות הצהריים כי הפרקליטות תצטרך להגיש כתב האישום מתוקן נגד זדורוב עד ליום ראשון הבא - החמישה בספטמבר. בנוסף, הפרקליטות תצטרך להשלים חומר חקירה ישן עד ל-1 בספטמבר.

זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה ז"ל, יעמוד, כאמור, למשפט חוזר, לאחר שבית המשפט העליון ביטל את הרשעתו הקודמת. המשפט החדש ייפתח ב-12 בספטמבר, כאשר דיוני ההוכחות מיועדים להתחיל ב-12 באוקטובר.

אשתו של רומן זדורוב, אולגה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
אשתו של רומן זדורוב, אולגה (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

מוקדם יותר היום קבע שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין כי זדורוב ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, לאחר כ-15 שנה בין כותלי הכלא. 

על זדורוב הוטלו שלושה תנאים מגבילים בעת שישהה במעצר הבית: היחידים שיוכלו לבקרו הם בני משפחה מדרגה ראשונה או שנייה, או עורכי דינו המייצגים אותו במשפט החוזר.

בנוסף, גורמי אכיפת החוק יהיו רשאים לבצע האזנות סתר למכשירי הטלפון שלו, וכן למחשבים ולאמצעי תקשורת אחרים שיחזיק ברשותו. לסיום, זדורוב יפקיד את דרכונו על מנת שלא יוכל לצאת מן הארץ.

"בעזרת השם": כך נשמע זדורוב כששמע את הבשורה

במשפחתו של רומן זדורוב התרגשו הבוקר למשמע הבשורה על שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים. בתיעוד שפורסם בוואלה! ובחדשות 12 נשמע זדורוב מגיב לראשונה להחלטה בשיחה עם עורך דינו יורם הלוי.

"שמעתי שיצאה החלטה", אמר זדורוב בפתח השיחה, ועורך דינו הלוי השיב: "רומן אתה היום בבית בעזרת השם, אתה קולט שאתה היום בבית?".

בתגובה לכך ענה זדורוב: "אנחנו קיבלנו שחרור?", והלוי הבהיר: "קיבלנו, דחו את הערעור של הפרקליטות. בקרוב אתה מחליף את הבגדים בבגדים שתבחר". זדורוב חתם את השיחה באומרו: "בעזרת השם, תודה לך ירום".

אילנה ראדה: "הזדמנות לפתוח דברים שהוסתרו"

אילנה ראדה, אמה של הנערה תאיר שנרצחה לפני 15 שנה בתא שירותים בבית הספר בו למדה, שוחחה היום עם גדעון אוקו ב-103FM על החלטת בית המשפט העליון. "זה קצת מבלבל, המילים לעיתים נעתקות מפי - עם כמה שאני יודעת לדבר", סיפרה בראשית דבריה, "מבחינתי, זו עלייה של כמה מדרגות, כי משמעות השחרור שלו היא שהפרקליטות יצטרכו להוכיח מי רצחו, או רצחה את תאיר, ואני מקווה שימצאו אותם".

אוקו ציין כי מדבריה של ראדה עולה כי רגשותיה בנושא החלטת בית המשפט מעורבים, וציין כי כבר מהרגע הראשון - היא העלתה ספקות רבות לגבי האם רומן זדורוב הוא אכן הרוצח של בתה. "מצד אחד אני מברכת על ההחלטה, כי כאן תינתן ההזדמנות לפתוח את מה שהסתירו במשך שנים ולא ניתן מענה לכך בשום הזדמנות", הסבירה, "המשמעות היא שעכשיו הפרקליטות באמת יצטרכו להוכיח אם זדורוב הוא אכן הרוצח של תאיר".

עם זאת, היא הסבירה כי אינה ששה שהוא ישוחרר. "כמשפחת הקורבן, אנחנו לא מכירים בעצם את כל הפרטים בתיק במאת האחוזים", אמרה, "זה אבסורד שאין לי את הזכות לדעת את כלל הפרטים בתיק. אנחנו צריכים לחקור, ולראות האם יש לפרקליטות יש דבר מה להציג בפני בית המשפט, שאולי יוכיח שהוא אכן הרוצח. אז כן - התחושות שלי מעורבות".