לאחר 15 שנה מאחורי סרג ובריח, רומן זדורובהמאושם ברצח תאיר ראדה ז"ל, השתחרר היום (חמישי) מבית הכלא, והגיע לבית חמותו שבקצרין, שם ישהה במעצר בית.

"יש רק אמת אחת, אני מתרגש", אמר זדורוב בצאתו מכותלי הכלא. "(אני) לא מפחד לחזור לכלא. האמת והצדק יצאו לאור, זו רק ההתחלה". כשנשאל איך המרגש מחוץ לבית הכלא, ענה כי הוא "עדיין לא רגיל", והוסיף כי כשיגיע הביתה "ינשק את הילד" שלו.

עורך דינו, ירום הלוי, אמר בפתח בית חמותו שבקצרין כי "היום נעשה סוג של צדק, לא צדק מוחלט, זיכוי זה צדק מוחלט. כרגע הצדק הוא זמני ומקווה שיהפוך לקבוע".

הוא הוסיף לתקוף בחריפות את הפרקליטות, באומרו כי "נואשתי מלצפות לאינטגריטי, ליושר מקצועי, כללי, הם ראש בקיר, יורים לכל הכיוונים, אני יכול לספר לכם כמי שקיבל חלק מתוצרי החקירה הפורנזית, בלי להכינס לפרטים זה משהו משוגע, מטורף, זו פרקליטות בהיסטריה, בפאניקה".

רומן זדורוב שוחרר למעצר בית (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
רומן זדורוב שוחרר למעצר בית (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

"אני לא אלהים, בטח לא נביא, אבל תפקידי, בי נשבעתי, הוא שהמשפט, עד כמה שפחות, לא יהיה במעמד צד אחד של הפרקליטות ושימחאו לה כפיים. בי נשבעתי שאעשה הכל כדי שזה לא יהיה", סיכם.

שחרורו של זדורוב מתרחש לאחר שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין, דחה את ערר המדינה בעניינו. על זדורוב הוטלו שלושה תנאים מגבילים בעת שישהה במעצר הבית: היחידים שיוכלו לבקרו הם בני משפחה מדרגה ראשונה או שנייה, או עורכי דינו המייצגים אותו במשפט החוזר שיפתח ב-12 בספטמבר, כאשר דיוני ההוכחות מיועדים להתחיל ב-12 באוקטובר. 

בנוסף, גורמי אכיפת החוק יהיו רשאים לבצע האזנות סתר למכשירי הטלפון שלו, וכן למחשבים ולאמצעי תקשורת אחרים שיחזיק ברשותו. לסיום, זדורוב יפקיד את דרכונו על מנת שלא יוכל לצאת מן הארץ.

אולגה, אשתו של רומן זדורוב, אמרה כי "היום הזה הגיע אנחנו מתרגשים אני אולי נראית רגועה אבל אני בהחלט לא, אני באמת מתרגשת. לשמחתי לא שמעתי שמישהו מפחד או חושש, שומעת רק דברים חיובים. שומעת רק ברכות ותמיכה מאנשים, אז אם יש אחד או שניים שמפחדים זה לא סימן למשהו נוראי".

רומן זדורוב שוחרר למעצר בית (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
רומן זדורוב שוחרר למעצר בית (צילום: דוד כהן, פלאש 90)


אחותו של זדורוב הוסיפה: "לפרקליטות אין שום דבר נגד רומן, הם ממשיכים עם כל מיני ספינים תקשורתיים במטרה לקשור את רומן לרצח, זה אפילו על גבול המצחיק שהם יעשו הכל כדי להשאיר את רומן בכלא"

לאחר ההחלטה אמר עורך דינו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי: "רומן יצא היום, כנראה, לאשתו ולילדיו לאחר ש-15 שנה לא ראה אותם בתנאים הוגנים. טרם דיברתי איתו, אבל אעשה זאת לפני הדיון ואעביר לו את ברכתי. המטרה היא לזכות אותו והיום זה יום חשוב בדרך אל המטרה".