חקירת הפרשה העוסקת בבכיר במערכת אכיפת החוק, שנגדו הוגשה ביום חמישי תלונה במשטרה, הפכה לשיחת היום. אף שהפרשה מצויה תחת מעטה חיסיון של צו איסור פרסום גורף שהוציאה המשטרה על ידי שופטת תורנית, פרטי הפרשה גלויים לעיני כל ברשתות החברתיות ובאתרים שונים באינטרנט.

כשאלה הם פני הדברים, גם אם מאוד משתדלים, אי אפשר להגדיר את החקירה המשטרתית בפרשה כסמויה. בשעה שהתקשורת נבלמת בצו איסור פרסום גורף ומנועה מפרסום פרטים על החקירה, אין כמעט פרט או השערה שלא נמרחים על פני פוסטים וטורים ארוכים ברשת, לרבות זהותו של החשוד לכאורה, תפקידו הרם וגם הסיטואציה המורכבת שבה הוא מצוי בימים אלה - עוד לפני שהוגשה התלונה במשטרה.

יש באתרים וברשתות החברתיות שכבר שלחו את הבכיר לריצוי עונש מאסר ממושך. מנגד, יש הטוענים שמדובר בעלילה שרקחו גורמים המקורבים למגישי התלונה ושההשלכות הן חמורות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן היו בסוד העניינים והחליטו על פתיחה בחקירה – מה שמחזק לכאורה את החשד נגד אותו הבכיר במערכת. אולם חובה לציין כי מדובר בחשד לכאורה בלבד וכי עוד מוקדם ואסור לערוך סיכומים.

ברור שלחקירה הזאת יש השלכות רבות על עתידו של הבכיר. אם הפרטים נכונים, אזי הפרשה תיחשף על ידי היחידה הארצית להב 433 במשטרה, שעליה הוטלה החקירה. אולם אם פרטי התלונה יתבררו כבדיות וכרצון נקם, אזי תיפתח בוודאי חקירה בגין הגשת תלונה כוזבת, שכן מדובר בדמות שמועמדת לקידום ואירוע שכזה יוצר בלם משמעותי לקריירה שלה.

לאחר פרסום הפרשה נפוצו שמועות רבות בדבר זהות החשוד. גורם במערכת אכיפת החוק אמר אתמול ל"מעריב": "התקווה היא שהעננה תתבהר בהקדם ולא תהיה על כתפיה של המערכת כולה. המעשים הנשמעים אינם פשוטים בכלל, אך לפחות בעת הזו צו איסור הפרסום הוא מחייב".