המחלקה הכלכלית בפרקליטות הגישה היום (ראשון) ערעור לבית המשפט העליון, על עונשו של רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, וביקשה להחמירו. לטענת הפרקליטות על כהן נגזר עונש מקל ביחס לענישה הנוהגת בתיקי שחיתות דומים.

על כהן נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל, קנס וחילוט של חלק מהרכוש שנתפס. על פי הפרקליטות, מדובר ב"מרכזי והחמור מבין 10 כתבי אישום שהוגשו בעקבות חקירת הפרשה שכונתה '242', שבליבה עבירות שוחד תמורת הקצאת תקציבי מדינה. 

כזכור, מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר הורשע בחודש יולי האחרון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשורה של עבירות וביניהן: תיווך בשוחד ובניסיון תיווך בשוחד בהיקף של כ-100 אלף שקלים ובמתן שוחד לחברת כנסת ממפלגת "ישראל ביתנו", בשני מקרים שונים. עוד הורשע בביצוע מעשים שנועדו להסתיר חלק מעבירות אלו, בין היתר זיוף מסמך ורישום כוזב במסמכי תאגיד. חלק משמעותי בעבירות אלו בוצעו בעודו מכהן כנושא כמנכ"ל משרד החקלאות. בנוסף, הורשע בכך שהגיש דיווחים כוזבים לגופים ציבוריים, במסגרת שירותי ייעוץ שסיפק להם, על רקע קשריו במשרדי הממשלה בתקופה הרלוונטית. בעקבות דיווחים אלו קיבל במרמה כספים בהיקף של יותר מ-100 אלף שקלים ובאיומים על קצין משטרה.

בפרקליטות הוסיפו בערעור כי לטענתם, בית המשפט שגה ב"קביעת מתחם העונשים שגזר על כהן, "כולל שהלכה למעשה הביא לחפיפת הענישה באופן שאינו הולם את המסכת הפלילית שבה הורשע". לטענתם הפרקליטות, בית המשפט הקל עם מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, הן בתקופת מאסרו בפועל והן בסכום הקנס שהוטל עליו.

"העונש שהושת על המשיב מקל מאוד באופן שאין בו כדי לקיים את החובה החברתית, שתוצאת הליך פלילי שכזה אמורה לשרת. אשר על כן מתבקש בית המשפט הנכבד לקבל את ערעור המדינה על כל רכיביו: להחמיר בעונשו של המשיב, כך שירצה עונש שלא יפחת מחמש שנות מאסר והקנס שהושת עליו יוגדל באופן משמעותי; וכן להגדיל את שיעור החילוט", סיכמו בפרקליטות.