בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע הבוקר (ראשון) את ברק בן עמי, על פי הודאתו, ברצח בנסיבות מחמירות של בתו התינוקת במרץ 2020. בנוסף, הוא הורשע גם בעבירות של ניסיון רצח של אשתו דאז לירון דרור ושל בתו בת השלוש.

הנאשם הורשע בביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי, על סמך הודאתו, במסגרת הסדר טיעון שהוצג בפני בית המשפט, על דעתה ובהסכמתה של דרור. במסמך נקבע כי בן עמי ירצה מאסר עולם ו-20 שנים נוספות. בנוסף, הפרקליטות תבקש מבית המשפט כי יקבע שמדובר ברצח חריג בחומרתו. בנוגע לגובה הפיצויים לא הגיעו הצדדים להסכמה.

הפגנה מחוץ למשפטו של ברק בן עמי. צילום: אבשלום ששוני

הפגנה בהשתתפות עשרות בני אדם התקיימה כעת מחוץ מחוץ לאולם הדיונים, כאשר אשתו לשעבר לירון דרור צפויה לעלות על דוכן העדים. במהלך הימים האחרונים פורסם בפייסבוק פוסט שכתבה: "שלושתינו נשחטנו באותו אופן - דקירות סכין בצוואר ובחזה. נסו לתאר לעצמכם מה זה לתקוע סכין בצוואר של תינוק ונסו לתאר כמה אכזריות יש בבנאדם הזה. את כל מה שחשבתם - תכפילו".

היא הוסיפה: "התינוקות שלי, הבנות היפות, המתוקות, החכמות, הטהורות והנהדרות שלי מתו בייסורים מדקירות סכין. היום, אחת ממשיכה לסבול והשנייה קבורה באדמה. יש נחמה מוזרה ויחידה במחשבה שגוני לא סובלת יותר כי פה הסבל שלנו ממשיך, בכל מיני דרכים".

כתב האישום הוגש באפריל בשנה שעברה, ובו נכתב כי "בשל ויכוח שבמהלכו עלבו הנאשם ואשתו זה בזו, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את אשתו, א', את בתם הפעוטה ואת בתם התינוקת, וכן לשים קץ לחייו. הנאשם התקרב ל-א', אשר ישבה באותה עת על הספה כשהתינוקת בזרועותיה, והיכה אותה באגרוף בפניה, דחף וחנק אותה, בעוד היא מנסה להדוף אותו ממנה. מיד לאחר מכן ניגש הנאשם אל מטבח הבית, נטל סכין מטבח ודקר את א' מספר פעמים באמצעות הסכין בצווארה, במטרה להביא למותה".
ברק בן עמי (צילום: אבשלום ששוני)
ברק בן עמי (צילום: אבשלום ששוני)

עוד נכתב: "א' נפלה מן הספה אל רצפת הסלון, בעוד התינוקת נותרה שכובה על הספה. הנאשם חנק שוב את א' ודקר אותה בצווארה באמצעות הסכין. לאחר מכן ניגש הנאשם אל התינוקת, ודקר אותה באמצעות הסכין, על מנת לגרום למותה, בצווארה וכן בבית החזה שלה. מיד לאחר מכן, הנאשם דקר את הפעוטה באמצעות הסכין מספר פעמים בצווארה ובפלג גופה העליון על מנת לגרום למותה. במקביל לכך, הצליחה א' לקום וניסתה לצאת מן הדירה על מנת להזעיק עזרה. הנאשם ניגש אליה ודקר אותה פעם נוספת. למרות זאת, הצליחה א' לצאת, אל החצר וצעקה לעזרה. הנאשם, שיצא בעקבותיה, השיג את א', תפס בשערה, ודקר אותה שוב, בבטנה, באמצעות הסכין. א' נפלה על הארץ, והנאשם תפס ברגלה וניסה לגרור אותה אל הדירה, אולם עזב אותה משהגיעו למקום אנשים נוספים".

לירון דרור בכניסה למשפטו של ברק בן עמי (צילום: אבשלום ששוני)
לירון דרור בכניסה למשפטו של ברק בן עמי (צילום: אבשלום ששוני)

"הנאשם חזר אל הדירה, שם חנק את הפעוטה בצווארה בידיו. בנוסף, פצע עצמו הנאשם באופן שטחי בצווארו בעזרת הסכין וסכין נוספת. הנאשם חדל ממעשיו כאשר נכנסו לדירה אנשים נוספים. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרם מותה של התינוקת; לפעוטה נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך עשרה ימים; לא' נגרמו פצעי דקירה רבים והיא נותחה ואושפזה למשך שבעה ימים".

עו"ד רן אלון, סנגורו של בן עמי מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "ברק הנאשם הודה בעובדות כתב האישום. מדובר בהחלט במקרה קשה, טרגי ביותר. חשוב להבין, יצא לי כבר לייצג לא מעט מקרים קשים, אני לא זוכר מתי בא אדם ומודה בכתב אישום ככתבו וכלשונו ללא כחל ושרק, ויש בכך כדי להצביע על החרטה הכנה האמיתית שלו, על הצער העמוק שלו".

"מדובר על אדם שעד לאירוע למעשה ניהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין, לא מדובר על זוג שהיה גרוש או בעיצומו של הליך גירושין או מצוקה כלכלית, אלא עקב ויכוח שהיה למעשה איבד דעתו ועשתונותיו ואיבד את כל הברקסים והתוצאות הן בהחלט טרגיות, אבל הוא בהחלט לקח עליהן אחריות מלאה ומאוד מצטער".

בתום הדיון פרצה דרור בבכי. "היום הוא יום קשה שחיכינו לו שנה וחצי", אמרה דרור לעיתונאים שהגיעו לבית המשפט. "בבוקר הטבח לא הצלחנו לצעוק, זה הרגע שבו אנחנו צועקות לעזרה. אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהגיע לתמוך בנו, קיבלתי המון עזרה ותמיכה מאנשים קרובים ורחוקים וזה ממש לא מובן מאליו ואני רוצה להגיע תודה.

"במשך שנה וחצי אני, בנותיי ומשפחתי, עוברים סבל ועינויים בגלל דחיות ותירוצים על כלום, נמנע מאיתנו עד היום מלהגיע לבית המשפט ולהביט לשופטים בעיניים. היום זה סוף סוף קרה. אנו הקורבנות מבקשות להעניש בחומרה את הרוצח שלנו, שלמעשה במשך שנה וחצי לא לקח אחריות על המעשים שלו. במשך שנה וחצי אני ובתי שנותרה בחיים ומשפחתי עובדים על שיקום ההרס הנוראי שהותיר אחריו הרוצח ברק בן עמי".

עוד אמרה:"מטרתו הייתה להשמיד והוא הצליח. את הגוף הפיזי אפשר לרפא, לנתח לשים תחבושת ומשחה, אבל הפצעים הנפשיים נשארו, והם פתוחים וכואבים. חסרונה של גוני מורגש בכל רגע ובכל יום מאותו בוקר שבו רצח אותה באכזריות. רוצח מנוול שהעז לקרוא לעצמו אבא. זה לא אבא, זו מפלצת שיהיה ברור. אני מקווה שהשופטים ישאירו את הרוצח בכלא לשארית חייו כדי שלא נצטרך לחיות עם עננת פחד מעל ראשינו, עם שעון שסופר אחורה את הימים שנותרו לנו בחיים.

"אדם כזה אסור שישוחרר, מגיע לבת שלי לגדול בשקט ושלווה ללא רוע שיתהלך כאן, ואני אעשה הכול כדי שזה יקרה. אני רוצה שיהיה לה בהמשך את כל ההזדמנויות בחיים לשיקום, אז אני שומרת על הפרטיות שלה. אני כן יכולה להגיד שכל מה שאתם מתארים לילדה בת שלוש שאבא שלה עושה לה דבר כזה... תעשו לבד את החושבים מה המצב. זה לא פשוט".