במשטרה התקבל הבוקר (שני) דיווח כי חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) הותקף בסמוך לביתו בירושלים. על פי החשד, שני חשודים תקפו את פרוש ונמלטו מהמקום והוא אינו נזקק לטיפול רפואי. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירה, תוך ביצוע סריקות באזור אחר החשודים.

לדברי פרוש, שני אנשים הגיעו מולו וניסו לגזוז לו את הזקן עם מספריים. הוא התנגד והצליח לחמוק מהם. גוברת ההערכה שמדובר בתוקפים דתיים. הוא מוסר עדות בפני החוקרים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח עם פרוש וצייץ: "התקשרתי כעת לחבר הכנסת מאיר פרוש כדי לחזקו ולגנות את תקיפתו הבוקר ליד ביתו בירושלים. אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור. אני סמוך ובטוח שמערכת אכיפת החוק תאתר את התוקפים ותמצה עמם את הדין בהקדם".

גם יו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי, שוחח עם ח״כ פרוש והביע את זעזועו באשר להתקפה אשר חווה הבוקר. כמו כן, שוחח יו״ר הכנסת לוי עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג׳מן ודן עמו בחקירת האירוע ובדרכים המבצעיות האפשריות לתפיסתם המהירה של האחראים. 

"מזועזע עד עמקי נשמתי מהתקיפה המכוערת והאלימה של חבר הכנסת פורוש. שוחחתי עם חבר הכנסת פורוש כדי לשאול לשלומו ולקבל פרטים באשר לאירוע. לאחר מכן שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים ודנתי עימו בדרכים לתפוס את התוקפים והודיתי לו על הנחישות והרצינות שבה המשטרה תופסת את האירוע החמור. תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה וכך צריך להתייחס אליה", אמר לוי.

ח״כ יעקב ליצמן ממפלגתו של פרוש גינה את המעשה: "מזועזע מתקיפתו האלימה נגד ח״כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא".

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "על המשטרה לצוד במהרה את התוקפים שאך בנס לא הצליחו לבצע את זממם. אלימות היא דבר מסוכן כנגד כל אזרח, ולא רק כנגד שליחי הציבור. כך החלו גלי הרציחות במגזר הערבי, כאשר חשבו שהאלימות בתוך המגזר היא ענין פנימי וכי מדובר בכמה "משוגעים". האחריות מוטלת על כולנו לגדוע את הפשיעה, בעודה באיבה".

פרוש כיהן בעברו כסגן שר החינוך וכסגן שר במשרד הבינוי והשיכון, ומכהן כחבר הכנסת כמעט ברציפות משנת 1996. כיום הוא ומפלגתו יושבים באופוזיציה.