כתב אישום היום (חמישי) נגד תושב חיפה בן 69, בחשד שסחט אישה ודרש ממנה לשדוד בנק באיומי מטען דמה. זאת, בעקבות אירוע שאירע ב-2 בספטמבר, כאשר המשטרה הוזעקה לסניף בנק ברחוב הנביאים בחיפה, לאחר שאישה בת 31 נכנסה לסניף ודרשה כסף מהמנהל, תוך שהיא מאיימת כי תפוצץ את עצמה אם לא תקבל את מבוקשה.

כוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום עצרו את האישה וחבלני המשטרה בדקו את המטען שהיה עליה והתברר לבסוף כמטען דמה. במהלך חקירת החשודה בתחנת המשטרה בחיפה, התברר כי היא נסחטה על ידי תושב העיר, ואולצה לבצע את ניסיון השוד. החשוד נעצר באותו היום ומעצרו הוארך מעת לעת. הבוקר, כאמור, הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע בגין המיוחס לו.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד לנא נעום נאסר, הנאשם, לקוח בסניף בנק בחיפה בו עבדה פקידה ילידת 1989 החליט לשדוד את הבנק. הנאשם תכנן לחטוף את הפקידה, לסחוט ולאיים עליה, כדי לאלצה לשדוד את הבנק לפי הוראותיו. בתחילת חודש ספטמבר,  זייף הנאשם תעודה של חוקר פרטי מטעם הבנק, הגיע לביתה של הפקידה, ובקש ממנה להתלוות אילו למתקן סודי לצורכי חקירה בעניין מעילת כספים בבנק. הפקידה הסכימה להתלוות אילו ונכנסה לרכב. הנאשם נסע עם הפקידה ובדרך אף כיסה את עיניה במסכת בד תוך שטען בפניה בכזב כי אסור לה לדעת איפה ממוקם המתקן. הנאשם נכנס למחסן ששכר, הושיב את הפקידה על כיסא כשעיניה מכוסות, ולאחר כמה זמן תקף אותה באמצעות טייזר חשמלי, קשר את שתי ידיה באמצעות אזיקונים לידיות הכיסא, והדביק סלוטייפ על פיה.

 בשלב זה, הציג הנאשם בפני הפקידה מצג כוזב לפיו הוא חלק מחבורה של 4 אנשים אשר מבצעים שודים בארץ וכי באמצעותה הם מתכוונים לבצע שוד נוסף בבנק. הנאשם המשיך והסביר לפקידה כיצד יתבצע השוד והנחה אותה מה עליה לעשות תוך שאיים עליה. לאחר מכן הדביק הנאשם מטען דמה לבטנה של הפקידה.

אחרי 3 שעות, לקח הנאשם את הפקידה לסניף הבנק בו היא עבדה, תוך שהוא מאיים עליה שיפגע בפרטיותה ויגרום למותה בפיצוץ המטען אם לא תשדוד את הבנק לפי ההנחיות שלו. הנאשם , חכה לה בקרבת הבנק, נתן לפקידה פלאפון  והשאיר אותו מחובר כדי שתעביר למנהל הבנק, הפקידה נכנסה לבנק העבירה את הפלאפון למנהל, ושם  דרש הנאשם מהמנהל  סכום של 3 מיליון ₪ ואיים עליו כי אם הוא לא ימסור לידי הפקידה את סכום הכסף המבוקש תוך 3 דקות, הנאשם יפוצץ את המטען המחובר לפקידה ועוד שני מטענים נוספים שהונחו בסניף מבעוד מועד. המנהל התקשר לקצין הביטחון ולמשטרה, ובהנחיית קצין הביטחון הסיר מעל הפקידה את המטען והניח אותו בכספת והורה לעובדים וללקוחות הבנק להתפנות מהמקום.  כשהבין הנאשם שהתוכנית נכשלה עזב את המקום. בהמשך היום, נעצר הנאשם כשהוא נוסע ברכב בדרכו לתל אביב.