הצהרת תובע הוגשה היום (ראשון)  נגד מועאד היב בן ה-27, תושב זרזיר שבצפון, החשוד ברצח אמו ולאחר מכן בהסתרת גופתה באזור הירדן ההרי. מהמשטרה נמסר כי בכוונת הפרקליטות להגיש כנגדו מחר כתב אישום חמור בגין רצח ובקשה למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בנצרת. 

פיענוח הרצח בצפון (צילום: דוברות המשטרה)
פיענוח הרצח בצפון (צילום: דוברות המשטרה)


כזכור, בחודש אוגוסט האחרון פרץ רכב פרטי באזור הירדן מחסום משטרתי ועלה חשד כי היה מעורב באירוע פלילי. עם קבלת הדיווחים, פתחה המשטרה בחקירתם, מהם עולה כי אמו של בעל הרכב נעדרת וקשורה למקרה של פריצת המחסום.

כמו כן, במהלך החקירה התגבר החשד כי האישה נרצחה על ידי בנה. בלשי המשטרה ניסו להתחקות אחר החשוד שירד למחתרת ונעלם למשך שעות, זאת במקביל לחיפושים אחר המנוחה גם בביתה ובמקום עבודתה.

זירת האירוע בירדן ההרי (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בירדן ההרי (צילום: דוברות המשטרה)


בצהרי אותו יום שישי, ניסה החשוד לפרוץ שוב מחסום משטרתי שנפרש בעקבות החקירה. כוחות המשטרה דלקו אחריו והוא נעצר בתום מרדף רגלי סמוך לנהלל. במסגרת החקירה נעצרו שלושת בניה של המנוחה ועוד קרוב משפחה בחשד לסיוע לרצח ומעצרם הוארך מפעם לפעם בבית המשפט השלום בנצרת ובהמשך הם שוחררו למעט בנה השני, מועאד שהראיות שנאספו נגדו הצביעו עליו כאשם העיקרי. 

שוטרים רבים בלווי פרשים ומתנדבים המשיכו במקביל בסריקות אחר הנעדרת ולאחר יותר מיממה של חיפושים נמצאה גופתה באזור הירדן ההררי כשהיא מוסתרת בחול ועלים. 

מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, מסר: "הפעילות המהירה של חוקרי היחידה המרכזית באיתור החשוד, והחשד שהעלו כי מדובר ברצח, הביאו להזנקת כלל כוחות המחוז הצפוני למבצע מהיר ונרחב לאיתור גופת הקורבן ומניעת היעלמותה, מוכיחים שוב את המחויבות המלאה שלנו לפיענוח פשעים בחברה הערבית תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, אווירים, קרקעיים ומיוחדים. גם בימים אלה, חוקרי הימ״ר, עובדים וחוקרים נמרצות את מקרי הרצח שטרם פוענחו, במטרה להביא את הרוצחים לדין".