השחקן משה איבגי התייצב הבוקר (רביעי) בכלא חרמון והחל לרצות את 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין. גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו בתוכניתם ב-103FM עם פרקליטו של איבגי, עו"ד מיכאל כרמל, ועם השחקנית אנה סטפן שהייתה אחת המתלוננות נגדו.

"איבגי הוערך על ידי מעריך מסוכנות מינית פעמיים, והוא העריך שהמסוכנות המינית היא נמוכה, מה שאומר שאיבגי יכול להשתחרר שחרור מוקדם גם בלי טיפול בכלא. אבל הלקוח שלי מבין שהורשע בעבירות מין, ומבין שהוא מוגדר כעבריין מין, וכל טיפול ששירות בתי הסוהר ישלב אותו הוא ישמח וישתלב בו ויפה שעה אחת קודם, כי הוא מבין שהוא צריך לעבור טיפול", אמר עו"ד כרמל.

"אני חשבתי שהעונש לא נכון, במקרים יותר חמורים לקוחות שלי שלא קוראים להם משה איבגי לא הלכו לכלא, אבל חלק נכבד מההחלטות הוכתבו משמו ולאו דווקא מהמעשים בהם הורשע. אני חושב שעבודות שירות הן העונש הנכון שהוא היה צריך לקבל, הוא לא היה צריך ללכת לכלא", הוסיף.

"בואו נזכור, רוב העבירות בהן איבגי הורשע הן לפני כמעט עשור, עד שמונה שנים אחורה. במהלך השנים האלה איבגי עבר הרבה טיפולים פרטיים במישור הנפשי, ובשנה האחרונה הוא בטיפול נפשי מעמיק ונוקב שבין היתר זה מה שגרם לו לקחת אחריות ולוותר על זכות הערעור על ההרשעה הלא נכונה בביהמ"ש המחוזי. הטיפול גרם לו להבין שהוא טעה בהתנהגות שלו", המשיך.

לסיום דבריו התייחס עו"ד כרמל ליום שאחרי הכלא מבחינת איבגי: "מבחינה משפטית אין שום דבר שיכול למנוע מאיבגי לחזור לעבוד, מבחינת החוק וההגנה על הציבור מפני עבריין מין כל עוד המסוכנות המינית שלו נחשבת נמוכה הוא יכול לעשות הכול אפילו להיות מורה בבית ספר. מבחינה ציבורית זה מאבק קשה שנאי לא יודע מה ילד יום האם יתנו לו לחזור לעבוד. כולי תקווה שהשחקן שכולנו אוהבים יחזור לעבודה, זו תקווה אישית שלי. כל אדם ששילם את חובו לחברה מגיעה לו הזדמנות נוספת לשקם את דרכיו, זו דעתי. ארגוני הנשים כפי שאני מכיר אותם לא יניחו לו".

משה איבגי (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
משה איבגי (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

לאחר מכן עלתה לשידור השחקנית אנה סטפן, שהתלוננה נגד איבגי: "קודם כל אני מקבלת כל סליחה כי הנרטיב שאני תומכת בו זה ריפוי ותיקון, ואני רוצה להאמין שאיבגי, כמו כל אדם גם שעשה טעות לאורך שנים, יכול לרפא את עצמו, לקחת את מלוא האחריות וזה מה שאני רוצה לתמוך בו. זה לא מענייני להאמין לו, לי נעים לשמוע שאדם מתחיל לעבור הליך התפכחות שזה הליך קשה וארוך. אני מקווה שזה אמיתי ולא סתם אחיזת עיניים כי הוא הסתבך ולא היה מוצא, כי בשנים האחרונות הוא העו"ד שלו דיברו אחרת לחלוטין, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

בהמשך נשאלה סטפן האם לדעתה לאחר ריצוי מאסרו יוכל איבגי לשוב ולעבוד בתעשיית הבידור והקולנוע: "אני לא יודעת לענות על השאלה הזאת. כוכב תרבות אני רוצה להאמין שזה אדם שיש לו אחריות עריכת ומוסרית ובנושא הזה יש לנו בעיה. עליי מקובל כל אדם שלוקח אחריות, אני לא רוצה להיות תליין, אני לא רודפת נקם, לא שמחה לראות את איבגי בכלא, אבל אני יודעת מה הוא עשה לאורך שנים ובכמה נשים הוא פגע. הנשים האלה לוקחת הרבה טיפולים והפרנסה שלהן נפגעה. זה היה בעבר וכולם יודעים ועצרנו את זה והבאנו ליותר מודעות אני מקווה ואני מקווה שזה יימגר את התופעה בעתיד וייתן יותר קול לנשים".

"להחזיק טינה אח"כ ולהגיד נרדוף אותך לנצח? זו גישה פנאטית שאני לא תומכת בה. כמו שעשיתי טעויות ותיקנתי ואני לא רוצה שאות קלון תהיה עליי כל החיים, כך אני רוצה לתת לאדם אחר. לא רק שלא יפריע לי שיחזור אל הבמות, אני אשמח אם איבגי יעבור תהליך של התפכחות נפשית, ייקח אחריות על הריפוי ואולי מכאן הוא יוכל להדריך גברים שמתמודדים עם אותה בעיה".

"אני שמחה שהכתבה נחשפה והדברים נחשפו, לא האמנתי בנושא של משפט ושיגיע לפלילי או להרשעה. בכלל לא האמנתי שזה יגיע לשם, מבחינתי היה חשוב להביא למודעות מה שקורה ואת זה עשינו. כל הנושא של עונש, נקפם ורדיפה זה לא בבית ספרי", סיימה סטפן את דבריה.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM