בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך הבוקר (רביעי) דיון נוסף במסגרת משפט הנאשמים בתיק 4,000. לאחר כשלוש שעות, הסתיימה חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בידי עו"ד מיכל רוזן עוזר, פרקליטתה של איריס אלוביץ'. ביום שני תסתיים העדות כולה, וכבר באותו היום צפוי לעלות העד הבא, אבירם אלעד.

עדכונים שוטפים מהדיון:

13:35: עו״ד רוזן עוזר הטיחה בישועה כי הוא היה העורך בפועל והעורך הראשי של אתר וואלה, והוא זה שמקבל החלטה מה מפורסם באתר, תוך התבססות בין היתר על מיילים שכתב לינון מגל ולפיהם ״מי שמחליט מה מפורסם באתר הוא אילן ישועה״.

ישועה הכחיש את הדברים, ובתגובה הציגה רוזן עוזר את כתב התביעה שהגיש אבי אלקלעי נגד יאיר נתניהו, שם כותב אלקלעי כי ישועה הוא זה שהיה העורך הראשי. ישועה השיב שוב כי היה מנכ״ל ולא עורך ראשי, למרות שהדבר סותר את דברי אלקלעי. בנוסף טענה רוזן עוזר כי מנהתכתבויות עולה כי היה לו מגע ישיר עם העובדים ב״דסק״. ישועה ענה: ״לא פעמים רבות, היה לפעמים קשר״.

10:55: עו"ד רוזן עוזר הציגה שורת התכתבויות ומקרים בהם, לטענתה, ישועה התערב בסיקור ובתוכן שעולה באתר בוואלה באופן יומיומי. "קו ההגנה נטול אירועים של פוליטיקאים או גורמים מסחריים, אלא עוסק באיך ישועה ניהל את האתר שלו כמי שהיה טבול עם הידיים והרגליים מבחינה תוכנית ועריכתית", אמרה לשופטים. 

ישועה טען מצידו שלא מדובר בהתנהלות יוצאת דופן: "אני עושה מה שעושה כל מנכ״ל עושה״. עו״ד רוזן עוזר הדגישה: ״התערבות בתוכן היא כל התייחסות, כל התערבות לתכנים שעולים לאתר. אתה מוזמן להגיד, וזה יקצר את משך החקירה, שאתה מתערב בתכנים, איך לכתוב, מה לכתוב, אבל עד שאתה תגיד את הדבר הזה אנחנו נראה ראיות שאתה כן". 

השופטת רבקה פרידמן פלדמן חידדה: "השאלה הייתה לא מה עושים אחרים, השאלה אם אתה התערבת בתכנים".
ישועה: ״יש תכנים תכנים ויש תכנים. יש טמפלטים, יש ללחוץ שפוש יצא מהר, קשור לצורת העבודה של האתר, זה לא תוכן". 
פרידמן פלדמן: ״אבל תוכן זה אומר להעיר הערות מה כתוב בפנים״.
השופט ברעם: ״אדוני קיבל פנייה והתערב, אז כן הייתה התערבות תוכנית? אז יכול להיות שבמקרים מסוימים ההתערבות היא צורנית טכנית, ויש מקרים שההתערבות היא כן תוכנית, למרות שזה לכאורה לא מעניינו של מנכ"ל?״
ישועה: ״אני לא שולל נקודות שהתערבתי בתכנים בדוגמאות שהוצגו. למשל פוליטיקאים, חלקם קיבלתי הוראות, וחלקם לא קיבלתי הוראות. הדוגמאות הבוקר זה לא שם, זה לא התערבות בתוכן".

09:19: בפתח הדיון טענה ההגנה את סוגיית ההדלפות ודרשה לערוך בדיקה כדי לברר את מקור הדלפה שנגעה, לדבריהם, לחקירתו של עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי, והצהיר: "לא עשינו כדבר הזה, לא הדלפנו שום תוכן של שום עדות. מצפה מהתביעה שתינתן הצהרה דומה". 

בתגובה לטענות, התובעת תירוש הצהירה בשם הפרקליטות: "דוחה את האשמות על הדלפה של החקירה מטעם התביעה. מדברת גם בשם חבריי. אף אחד מאיתנו לא העביר לתקשורת. העברנו רק להגנה. לא נעים לי לומר, אנחנו עסוקים בחקירה החוזרת, לא ראינו טלוויזיה. כן רוצה להגיד שחקירתו הראשונה של אלקלעי גם לא הוקלטה. עדים ברשות לניירות ערך לא מוקלטים. חבריי יודעים שברשות לניירות ערך העדויות מוקלדות, יכלו לפנות ולבקש והיינו שוקלים".

ההגנה הוסיפה ודרשה שבית המשפט יורה על בדיקה במכונת אמת. שופטת: "נשקול את הדברים. כעת ממשיכים".