בית המשפט המחוזי חייב בעל נחלה ביישוב ניצני עוז בסכום של למעלה משלושה מיליון שקלים בגין שימוש חורג בנחלה. זאת, לאחר שבשטח נחלתו גודלו על ידי אחיו למעלה משלושה טון קנאביס בשווי מוערך של מעל ל-180 מיליון שקלים. 

רשות מקרקעי ישראל, באמצעות פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), הגישה תביעה נגד בעל הזכויות בנחלה ביישוב, זאת בשל היותו אחראי לכל הפעולות המבוצעות בנחלה. מפרטי המקרה עולה כי הסכם השימוש בנחלה שנחתם כולל הוראות מפורשות וברורות בדבר ניצול הקרקע למטרות חקלאיות, וחובת המגורים של בעלי הנחלה בתחומה. 

מהפרקליטות נמסר כי "טרם הגשת התביעה התנהל הליך פלילי נגד אחיו של בעל הנחלה, אשר התגורר בנחלה בפועל, והורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן בשימוש בלתי חוקי בשטח הנחלה, שעה שהקים על פני שטח של כ- 3.8 דונם שתי חממות בהן גידל סם מסוכן מסוג 'קנאביס' בכמות כוללת של 3.4 טון נטו, ובשווי שוק מוערך של 180 מיליון שקלים.

מכתב התביעה שהוגש נגד בעל הנחלה, עולה כי הפעילות האסורה בגינה נוהל ההליך הפלילי התנהלה, כאמור, בשטח הנחלה של הנתבע תחת עינו הפקוחה וללא התנגדות מצדו. לפיכך, עם סיום ההליך הפלילי נגד אחיו, פתחה רשות מקרקעי ישראל בהליך אזרחי כנגד בעל הנחלה תוך כוונה להשיב כספי ציבור המגיעים לה מהנתבע. 

לטענת הפרקליטות, בעל הנחלה הפיק רווחים שלא כדין על חשבון הקופה הציבורית, עקב שימושים בלתי חוקיים במקרקעי ציבור, תוך הפרת חוק בוטה, והפרת הסכם החכירה בנחלה, לאחר שהסם גודל בנחלתו.