בית המשפט המחוזי ת"א גזר היום (רביעי) על אוריה עסיס 12 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים בסכומים הנעים בין 2,500 ל-15 אלף שקלים למתלוננת. זאת, לאחר שהורשע על פי הודאתו בעבירות מין רבות ובעבירות נוספות שביצע ב-48 קטינות, רובן במרחב הווירטואלי ללא מגע פיזי של הנאשם וחלקן במהלך מפגש עמן.

על פי המתואר בכתב האישום שהוגש על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, במהלך כארבע שנים, יצר לעצמו הנאשם זהויות בדויות רבות במטרה ליצור קשר עם קטינות, לפתותן במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם בעבורו בעירום מלא או חלקי ולבצע בעצמן מעשים מגונים, מעשי אינוס ומעשי סדום.

בתוך כך, הנאשם איתר את קורבנותיו באמצעות אפליקציות וואטסאפ ואינסטגרם, ופנה ל-48 קטינות בגילי 13-18 רובן מהמגזר החרדי – דתי. בחלק מהמקרים פנה הנאשם לאותן קטינות ממספרי חשבונות שונים ולעתים פנה לחברותיהן של הקטינות.

במסגרת גזר הדין ציין בית המשפט: "בחינת הנסיבות העובדתיות בענייננו, מלמדת על מסכת עבריינית חוזרת ושיטתית, שהתרחשה על פני תקופה ארוכה של כארבע שנים, במהלכה ביצע הנאשם עבירות מין מסוגים שונים ועבירות נוספות כלפי קורבנות שונים שהן קטינות, תוך שהוא נוקט בדפוס פעולה דומה של שימוש במרחב הווירטואלי על מנת לאתר את הקטינות ולבצע כלפיהן עבירות מין, על פי רוב ב"שלט רחוק".

"בחלק מהמקרים, לאחר שהנאשם יצר עם הקטינות קשר באמצעות אותה שיטה ואותו דפוס פעולה, הוביל הנאשם את הקטינות להיפגש עמו במקומות שונים ובמהלך המפגש הפיזי עמן ביצע בהן עבירות", נכתב.

עוד צויין כי "עבירות המין שביצע הנאשם בקטינות פגעו בערכים של כבוד האדם והזכות לאוטונומיה של הקורבנות על גופן, נפשן, צנעתן ופרטיותן. מידת הפגיעה בערכים מוגנים אלה גבוהה משום אופיין של העבירות (אשר החמורות בהן גרם אינוס, גרם מעשה סדום, וגרם מעשה מגונה), משום ריבוין, כמו גם העובדה שבוצעו כלפי קורבנות רבים במשך תקופה ארוכה ומתמשכת ומשום הנסיבות הקשורות בביצוען".

עבירות מין (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
עבירות מין (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

"העבירות שעניינן יצירה, החזקה ופרסום של חומר תועבה שביצע הנאשם פגעו בערכים מוגנים של הגנה על קטינים מפני ניצול מיני ופגיעה בכבודם, גופם, נפשם ופרטיותם וכן באינטרס הציבורי מלחמה בתופעת ניצולם של קטינים בתעשיית הפרסומים הפורנוגרפיים".

בית המשפט אף התייחס לפסיקת בית המשפט העליון לפיה ביצוע עבירות במרחב המקוון מהווה דווקא נסיבה להחמרה בענישה, זאת לאור הקלות שבהגעת הנאשם אל הקטינות וחדירתו אל ביתן, במטרה לבצע בהן עבירות מין חמורות ותוך נטילת מינימום סיכון.

"רב הנפגעות הינן קטינות בנות 13-18 אשר במועד ביצוע העבירות, זהותן האישית והמינית טרם התעצבה. הנאשם היה מודע למצבן זה של הקטינות ובאופן מתוכנן, קר ומחושב, בחר לנצל את חולשתן, תמימותן וסקרנותן ולפגוע בהן מינית. לחלק מהקטינות וכאמצעי פיצוי הציע הנאשם תשלום בתמורה לתמונות ולסרטונים שהפציר בהן לשלוח לו או בתמורה להסכמתן לקיים עמו יחסי מין. לאחת הקטינות אף מסר תשלום לאחר שפגש בה בתא שירותים בקניון וביצע בה מעשים מגונים", נכתב.

עוד צויין בכתב האישום: "היבט נוסף של חומרה נעוץ בעובדה שהנאשם לא בלם את תוקפנותו המינית כלפי הקטינות כאשר הן סירבו להיענות לדרישותיו, אלא הסלים את התנהגותו הפוגענית בכך שאיים על הקטינות והילך עליהן אימים".

עו"ד אלכסנדרה קרא, ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אשר ניהלה את התיק, ציינה בתום הדיון: "בית המשפט היום גזר על הנאשם עונש מאסר אשר הולם את חומרת העבירות בהן הורשע. מדובר בנאשם שלאורך שנים פגע מינית בעשרות קטינות, רובן מהמגזר הדתי והחרדי, תוך שימוש בזהויות בדויות רבות במרחב המקוון. גזר הדין מאמץ את העמדה המחמירה שמחזיקה בה הפרקליטות באשר לפוגעים מינית המנצלים את מאפייני המרחב המקוון כדי לפגוע מינית בקטינות".