לשמעון שטרן בן ה־27, החשוד ברצח אמו בבית שמש בסוף השבוע, יש רקע של בעיות נפשיות, והוא עבר לגור עם אמו בבית שמש לאחר שסיים רק לפני כחמישה חודשים אשפוז פסיכיאטרי. המשטרה, שחוקרת את הרצח, תצטרך לברר איזה ליווי מקצועי קיבל הבן.

הרצח בבית שמש, קרדיט: דוברות המשטרה

עורך דינו של שטרן מהסנגוריה הציבורית, עו"ד מיכאל עירוני, אמר בהארכת מעצרו כי צריך יהיה לבדוק אם היה כאן מחדל של הרשויות.
על אף עברו הנפשי, הצעיר לא היה מוכר לשירותי הרווחה בבית שמש, וארגון "משפחות נרצחים ונרצחות" קרא להסיר חסמים בין הרשויות למניעת הרצח הבא. בארגון מציינים כי כבר בדוח הוועדה לטיפול בתופעת האלימות במשפחה ב־2016 הוצב יעד להסרת החסמים בהעברת מידע משירותי בריאות הנפש ולגורמי הרווחה - כדי להנהיג הערכת מסוכנות ומתן הגנה לבני המשפחה.

"אפשר היה למנוע את הרצח בבית שמש. הרצח הזה מצטרף למקרים רבים של רצח הורים על ידי ילדיהם, הסובלים ממצוקה נפשית. מטופלים שהיו באשפוז פסיכיאטרי ובעלי מסוכנות ציבורית - אמורים להיות מוכרים לרשויות" אומרת לרה צינמן, יו"ר הארגון.

לדבריה, "הכל ידוע, ובכל זאת - שום דבר אינו משתנה. החסמים להעברת מידע אינם מוסרים. בעקבות כך, אמהות, אבות ובני משפחה נרצחים על ידי מי שהיו ידועים לשירותי בריאות הנפש ושהיוו סכנה ברורה", מדגישה צינמן.