רצח דיאנה דדבייב: אורי פלג, מפקדו במשטרה של אמיר רז, השוטר לשעבר שנאשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב ז"ל לעיני ארבעת ילדיהם, העיד היום (ראשון) במסגרת משפטו של רז. פלג סיפר כי הגיע לזירת הרצח לאחר שרז התקשר אליו. לדבריו, "אחרי שהגעתי לשם הבן שלו בן החמש אמר לי: 'אני יכול לספר לך משהו? אימא מתה ואבא הרג אותה'".

פלג סיפר בעדותו בבית המשפט כי היה מפקדו הישיר של רז והכיר את דיאנה והילדים. הוא סיפר על יום הרצח: "ב-14:30 בערך אמיר התקשר מהווטסאפ ואמר לי: 'מקרה חירום. אני צריך שתבוא אלי דחוף. זה לא לטלפון'. כשהגעתי ראיתי בחצר את ארבעת הילדים, את אמיר ואימא שלו. שאלתי איפה דיאנה. הוא היה קצת שקט. חשבתי שבמקרה הכי קיצוני שאולי הם רבו ורצה שאדבר איתה. הוא נכנס עם אימו לאחד החדרים, ואמר לי 'אני מביא לה תיק עם בגדים'. 

"נשארתי עם הילדים לבד. לילד היה טלפון צעצוע ביד. התחלנו לדבר בטלפון בתור משחק. כרעתי ברך אליו והוא אמר לי: 'אני יכול לספר לך משהו? אמא מתה ואבא הרג אותה'. קפאתי, אבל חשבתי שאולי זה ילד והם לא תמיד מבינים. אולי התעלפה. לא ראיתי על הילדים משהו חריג. גם לא על הילדה הגדולה. הם היו שקטים. אחר כך אמיר הכניס את הילדים לאוטו ואימו נסעה איתם. שנייה לפני שהם הלכו אימא שלו, שלא דיברה עד כה, הסתכלה עליי ואמרה: 'תשמור עליו'". 

פלג סיפר בהמשך בעדותו: "אמיר ואני ירדנו בחזרה במדרגות וראיתי את האקדח עליו בנרתיק פנימי. אמרתי לו: 'לפני שאתה מספר לי מה קרה תן לי את האקדח'. אחר כך הוא התיישב על המדרגות ואמר לי 'הרגתי אותה'. שאלתי אם בטוח והוא אמר: 'כן. כדור ברגל וכדור בראש. אי אפשר לפספס'. התקשרתי ל-100 לדווח. הוא אמר שהוא לא זוכר בכלל למה רבו. השארתי אותו קרוב אליי. פחדתי שיברח או ייפגע בעצמו. הוא אמר לי: 'מה יהיה עם הילדים?'".

פלג סיפר שאחרי הגשת כתב האישום רז שאל אותו אם הוא כועס עליו. "אמרתי לו שכעס זה לא הגדרה נכונה. שאלתי אותו אם כתב האישום נכון. הוא אמר שבחלקו כן. הוא אמר לי שהיחסים ביניהם תקופה ארוכה היו על הפנים. הוא אמר לי שלא הייתה שום בגידה והוא לא קשר את הילדים. רק את הילדה תוך כדי משחק. רשמתי הכל על הדף ומייד התקשרתי לסגן מפקד התחנה לדווח על השיחה".