שבוע נוסף של דיונים במשפט נתניהו נפתח הבוקר (שני), עם המשכם של הדיונים בתיק 4000. עמית אשל, לשעבר ראש דסק באתר וואלה!, העידה על התנהלותו של האתר בתקופה המדוברת.

"ראש דסק החדשות ומעלה מורשה לפרסם ידיעות באתר, למעט עורך לילה שמתייעץ עם ראש דסק ומעלה. מוניתי לראש דסק במחצית 2015, משמרות סופ"ש תחילה. אבנר בורוכוב, סגן ראש מערכת החדשות, הבהיר לי שיש נוהל - שכל אייטם שיש לו נגיעה מדינית צריך לעבור דרך עורך האתר אבי אלקלעי, לפני שנכנסתי לתפקיד", אמרה אשל.

"זה לא היה בחלל ריק. ההנחיה הזו מגיעה בתקופה שיש פילטר על אייטמים מסוימים. הפריזמה שלי כעורכת היא פריזמה צרה. הבנתי שיש סוגיות רגישות שנוגעות למשפחת נתניהו וצריך לפקח ביתר שאת על הפיקוח שלהם. זה לא היה סובייקטיבי, כי היו נשלחים אייטמים לאישור. מבחינתי, זה היה נוהל מאוד מאוד ברור. כשיש אייטם שקשור בנתניהו ובמשפחתו, צריך לאשר אותו. אני יודעת שזה נוהל, כי אני מבצעת אותו", הוסיפה.

"למשל, נחשפתי להסרה של ידיעה של גלי גינת מהאוויר שנגעה לשרה נתניהו. זה היה חריג, זה לא קורה בדרך כלל. זה היה תמוה. וזה נעשה מעל הראשים של אנשים בדסק החדשות. היו כל מיני בדיקות שצריך לעשות – האם אפשר לדווח, מה מדווחים, איך מדווחים. הודעות דוברות שנוגעות למשפחת נתניהו שצריך להעלות אותן במהירות כי מישהו לחוץ על זה" המשיכה אשל.

כשנשאלה כמה פניות היו פניות לגבי נתניהו ובני משפחתו, השיבה אשל: "אליי אישית? אני מניחה שעשרות. בחקירה הערכתי מאות באופן כללי. זה נחלק לכמה: חלק מהבקשות עסקו כדיווחים חדשותיים ופרשניות, דרישה להעלאת אייטמים מסוימים, לרוב שעסקו בשרה נתניהו. לרב על ידי מישהו מעליי, בעיקר בורוכוב".

בהמשך תיארה אשל מה קרה באתר לאחר התפוצצות פרשת 2000: "הבקשות התמעטו, שחררו לנו קצת יותר חבל. קשה לי לרדת לפרטים כי אני לא זוכרת. אפשר להעלות דברים יותר בקלות. בד"כ הבוסים שלנו היו מאד טייט מה עולה ומה לא, לקח הרבה זמן להעלות אותם. עכשיו היה אפשר לעלות יותר דברים".

בהמשך הדיון תיארה אשל מספר מקרים בהם התבקשה לשנות טקסטים באתר לטובתו של נתניהו. כך למשל בתיקון החוק להטלת מאסר על מיידי אבנים: "בשלב מסוים התבקשתי להוסיף לכותרת את המילים שגם נתניהו יזם את החוק".

לאחר מכן תיארה מקרה נוסף: "חתונת כסף של בנימין ושרה נתניהו, שטיילו בשמורת טבע בארץ. משמרת שישי אחה"צ, הגיעה אלי בקשה לדעת מבורוכוב שצריכים להעלות את זה מהר והפנה אותי להודעת דובר, לפוסט בפייסבוק וביקש מספר מינימלי של תמונות. יש אייטמים כאלה שמנהיגים שוברים דיסטנס, לא חשבתי שזה מעניין, זה הונחת, לא עניין אף אחד אם זה מעניין, במצב רגיל היה אומר, ראיתי שזה עלה אולי נעלה, זה הובא, שצריך להעלות מהר ולדחוף איקס תמונות, זה גם לא הצלמים של וואלה, זה של לשכת עיתונות ממשלתית ולמחזר".

"וואלה לא היה אתר שמאלני. הוא היה אתר ציוני, אפילו שמרן. היה את קמפיין קודם כל ישראלי שינון מגל הוביל, מנחם בן כתב אצלנו, היו הפגנות של להט"בים מול וואלה", הוסיפה אשל.