משפט נתניהו: הדיונים במסגרת תיק 4000 נמשכו בבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר היום (שלישי) העיד אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר. ברגר הוא העד החמישי במשפט והעד הראשון שמעיד בנושא הרגולציה. במסגרת עדותו סיפר ברגר על איום מרומז שקיבל מבעל השליטה בבזק לשעבר, שאול אלוביץ'.

התובעת בתיק, עורכת הדין יהודית תירוש, שאלה את ברגר על הפגיעה הכלכלית בבזק: "הרפורמה בנויה על התשתיות של בזק. עד כמה הטריד אותך מה יקרה לבזק כתוצאה מהשינוי של התשתיות? הרי גם משרד התקשורת צריך את בזק למימוש הרפורמה", אמרה תירוש. ברגר השיב: "הרפורמה בנויה על בזק וגם על הוט. ההערכה הייתה שתהיה פגיעה בבזק אבל היא תמשיך להרוויח. אני מסתכל אחורה - והיא מרוויחה". 

ברגר הוסיף כי "בזק הייתה נגד הרפורמה וטענה שהיא פוגעת בזכות הקניין, לא חוקית". לדבריו, "בזק שלחה הרבה מאוד מכתבים - עשרות בשנה, תבדקו את זה - בקשות לפגישות, לחצים עליי, על השר, אווירה כללית של התנגדות".

שאול אלוביץ' (צילום: שלו שלום/TPS)
שאול אלוביץ' (צילום: שלו שלום/TPS)

ברגר הוסיף כי הוא ספג איום מרומז משאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק לשעבר, אם תקודם רפורמה בבזק: "איימו עליי, רמזו שלא אמצא עבודה אם לא אקדם את הרפורמה", אמר.

לאחר מכן שאלה התובעת תירוש את ברגר איך הוא הבין את הסיפור של אלוביץ'. על כך השיב ברגר: "הבנתי שזה סוג של איום מרומז, הרמתי טלפון ליועמ"שית המשרד, והיא המליצה לי לדבר עם מנכ"לית משרד המשפטים באותה תקופה ועם מייצגת המדינה בבג"ץ. שלושתן אמרו שמדובר באיום מרומז והוסיפו שאין מה לעשות עם זה, תמשיך לעשות את העבודה שלך. למחרת הרמתי טלפון לאלי קמיר שאמר שהוא לא יודע במה מדובר".