הזמר אייל גולן הגיש היום (שלישי) תביעה נגד ערוץ 13 (רשת) ונגד מגיש "הצינור", גיא לרר, בגין פרומואים לתחקיר שאמור להיות משודר הערב בתוכנית ועוסק בשיווק קרקעות חקלאיות של חברה בבעלותו של גולן, תוך טענות ל"עקיצה" של לקוחות.

בכתב התביעה שהגיש גולן הבוקר לבית המשפט השלום בתל אביב בעזרת עו"ד דרור ארד-אילון, נטען כי הפרסומים היו כוזבים, וכי גולן והחברה בבעלותו לא היו מעורבים כלל בתהליך השיווק ואף עמדו על כך שהחברה המשווקת את הקרקעות תפעל תוך נקיטת גילוי נאות כלפי הרוכשים כפי שבוצע בפועל.

עוד נטען בכתב התביעה כי שמו של גולן צוין בכתבה משיקולי רייטינג, "בשעה שברור שמי ששיווק את הקרקעות היא חברה אחרת. אלא שהנתבעים לא בדקו כלל את הטענה, הם לא ערכו בדיקה סבירה באשר לעובדות שהם פרסמו ובכך נשללת מהם הגנת תום הלב, ביחס לפרסום השקרי בפרסומו".

מחברת הנדל"ן של גולן GRY נמסר: "מדובר באירוע שבו כלי תקשורת ניצל את שמו של אייל גולן על מנת לגרוף רייטינג וזאת חרף העובדה שאין כל אמת בטענות נגדו ונגד GRY. התביעה הוגשה כמוצא אחרון לאחר שעשינו את כל אשר לאל ידנו להבהיר את המידע הרלוונטי במטרה למנוע את הפרסומים השקריים".

מהפקת הצינור נמסר בתגובה: "מערכת הצינור רגילה בתביעות השתקה, אפילו כאלו שמוגשות עוד בטרם השידור. אנחנו מזמינים את אייל גולן לצפות בתחקיר ולהבין למה אנחנו עומדים מאחורי כל מילה בו".