המחבל מוחמד קבהא, שרצח את אסתר הורגן, הורשע הבוקר (רביעי) ברצח. קבהא הורשע על סמך הודאתו ברצח, כאשר בני משפחתה של הורגן ז"ל נכחו באולם הדיונים.

על פי כתב האישום בו הורשע, קבהא תכנן לרצוח יהודים כנקמה על מות חברו, שהיה כלוא בישראל מספר חודשים לפני הפיגוע. ב-20 בנובמבר 2020 הגיע קבהא ליער ריחן על מנת לקטוף פטריות. הוא הבחין בהורגן ז"ל והחליט לרצוח אותה לאחר שהבין מחזותה החיצונית שהיא יהודייה.

הורגן נרצחה כשיצאה לריצה ביער שקד סמוך לביתה לפני כשנה. כתב האישום מפרט שלב אחר שלב את הרצח האכזרי. "הנאשם רץ אחר המנוחה לאורך 15 מטרים עד אשר השיג אותה, אחז בשתי ידיה מאחורי גבה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת והשליך אותה לעבר אבנים בהן הבחין בצד השביל.

המנוחה נפלה ארצה על גבה, ראשה נחבט באבן, וכתוצאה מכך היא החלה לדמם בראשה. המנוחה המשיכה לצעוק תוך שהיא מתנגדת באמצעות ידיה ורגליה ומנסה להתרומם. בתגובה, הנאשם התיישב מעל גופה של המנוחה, תוך שהוא מצמיד את ידיה לצדי גופה ומניח את ברכיו על ידיה בכדי למנוע ממנה להתנגד ולברוח. אז, נטל הנאשם בידיו אבן גדולה, הניף אותה בשתי ידיו מעל לראשו, וחבט באמצעותה פעמיים בצד ימים של ראש המנוחה. המנוחה הגבירה את זעקותיה, תוך שהדימום מראשה התגבר".

מעשיו האמורים גרמו לחבלות קשות בגופה של המנוחה, לרבות שברים וריסוק גולגולתה ושברים בידיה ובצלעותיה. כתוצאה מכך, נגרם מותה של המנוחה. הנאשם ראה כי כתוצאה ממעשיו פסקו תנועותיה של המנוחה וקולה נדם, הבין כי גרם למותה, והחליט להימלט מהמקום".