המשטרה ממשיכה לחקור את פרשת החשד לסרסור הנערה בת ה-15 על ידי אמה. אתמול שחררה המשטרה חמישה חשודים בתנאים מגבילים לאחר שנחקרו בחשד שקיימו עם הנערה יחסי מין תמורת תשלום. הבוקר (חמישי) התראיין עורך דינה של הנערה, מור עטייה בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM, וסיפר על מצבה.

"אתמול בשעות הצהריים הקטינה יצרה איתי קשר כשהיא מבוהלת ומפוחדת ומסרה לי שהיא עומדת להיחקר באזהרה. לא היה לה מושג מה עומד ביסוד אותה חקירה. בהמשך התברר שחוקרים אותה בעבירת התחזות", אמר עטיה בראיון. "להערכתי מה שקרה זה שהמשטרה יצאה בהצהרה גרנדיוזית מדי ומוקדם מדי על אם שסרסרה את בתה. אני לא יודע אם זה על בסיס מידע שגוי שקיבלו. הכותרת יצרה הד ציבורי רחב בקרב הציבור שהשתוקק לשמוע על ההתפתחויות. אחרי שחקרו לעומק את הדברים הבינו שייתכן ולא היו דברים מעולם, היחידה החוקרת קיבלה החלטה שהמטרה מקדשת את האמצעים ושצריך לעשות הכול כדי להוכיח שהחשד המקורי היה נכון".

אתה מבקש לגונן על מרשתך מפני החקירה אבל אולי צריך לגונן עליה מפני אמה שניצלה אותה וסרסרה בה? מפני גברים שניצלו אותה לזנות? אולי יש דברים בגו?
"יש דרכים מקובלות, הכלי של חקירה באזהרה נועד לחשודים ולא כדי לגרום לקורבן לשתף פעולה ולאיים עליו שאם לא ישתף פעולה הוא יסתבך. דברים כאלה יכולים להוביל להרשעות שווא. הרי מה המטרה? שאם היא תרגיש שלא תיתן למשטרה מה שהיא רוצה היא תהפוך לנאשמת בהתחזות ואז אולי תספק להם מידע שיעזור להם לקדם את החקירה".

סנ"צ יניב וולבוביץ, ראש מפלג מוסר בימ"ר ת"א. צילום: דוברות המשטרה

אתה מדבר על שרשרת כשלים מצד המשטרה.
"אני חושב שזה יותר גרוע מכשלים כי מדובר ממש בהיפוך יוצרות. הרי לשיטת המשטרה מדובר בקורבן, שישה גברים עצורים והמשטרה מדברת בשני קולות. אם היא קורבן, וקשה לדמיין עבירות יותר קשות כלפי מישהו, אז לחקור אותה באזהרה ולגרום לה כזה עוול ובשביל מה? כדי שמתוך לחץ שהיא מרגישה בסכנה אולי היא תספק לה מידע? ברור שמידע כזה יכול להיות מעוות, שגוי, שמטרתו לא חשיפת האמת אלא לחלץ את עצמה מחשד. מדובר בקטינה במצב נפשי כזה שהיא הייתה יכולה למסור כל מידע כדי שהמשטרה הייתה מרוצה והיא לא עשתה את זה, אבל הסכנה היית הממשית".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm