הבוקר (שלישי) צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו של "הרב" אליעזר ברלנד, שנעצר בחשד למעורבותו באירועי רצח והיעדרות שהתרחשו לפני למעלה מ-30 שנה באור ירושלים. קמב"ץ ישיבת "שובו בנים", אהרון שוורץ, תקף הבוקר (שלישי) את התנהלות המשטרה, ואמר בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103fm, כי "אין ראיה פורנזית בתיק".

"המצב לא פשוט", אמר שוורץ בפתח דבריו. "אנחנו מתמודדים עם התקפות חסרות תקדים של הכפשות והשמצות. אני שמעתי מקודם את השיחה עם אחיו של הנרצח שטרית, ואני רוצה להגיד שהכול זה השערות".

על הטענה לפיה לא ייתכן כי ברלנד לא היה מודע למתרחש בקהילתו, אמר שוורץ: "עם כל הכבוד זה לא הוכחה אתה לא יכול לבוא לבימה"ש עם סביר להניח. כל התיק מבוסס על היא אמרה שהוא אמר והוא אמר שהרב אמר. אין פה ראיה פורנזית".

פורסם בחדשות 13 שכביכול יש לכם מודיע מתוך המשטרה.
"יש לו את המקורות שלו, אני לא יודע. אני לא מכיר את המקורות שלו, יש פה עלילת דם קלאסית. אנחנו מוכנים למשפט וחקירות, אני רוצה שיחקרו כמה שיותר, אבל אנחנו רואים פה תבנית עם הסיפורים של ברלנד - מעצר עד תום ההליכים מחשש למסוכנות, וניצול המצב הבריאותי של הרב כדי לאלץ אותו לחתום על עסקאות טיעון".

כשנשאל האם לקהילת "שובו בנים" יש קשר למקרים המדוברים, השיב: "אין שום קשר. גם אם יימצא קשר לאותם אנשים שנעצרו, הם לא קשורים לקהילת שובו בנים כבר 30 שנה".

"הכול מבוסס על היא אמרה שהוא אמר שהרב אמר", המשיך שוורץ. "זה קומי. זה מה שכואב לי, שעלילות דם בימי הביניים כך היו, היו רוצחים קהילה שלמה על מה הוא אמר שהיא אמרה".

קמב"ץ ישיבת "שובו בנים" העריך כי "יעשו הארכות מעצר שבוע-שבועיים, אחר כך הארכת מעצר עד תום ההליכים, ובגלל מצבו הרפואי הוא יאלץ לחתום על עסקת טיעון. למדתי את זה מהתיקים הקודמים".

המשטרה מנצלת את מצבו כדי להרשיע במה שהוא לא עשה?
"זה קרה בעבר עם שלושה גידולים סרטניים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm.