היחידה המרכזית במחוז צפון של המשטרה פענחה את רצח פאדי גריפאת בזרזיר בחודש ספטמבר האחרון, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הפרקליטות הגישה כתב אישום ובקשה למעצר כנגד הנאשם, מוהנד בן מאלכ גריפאת בן 21, ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות והחזקה של נשק.

מחקירת המשטרה עולה כי בין המשפחות של גריפאת והנאשם קיים סכסוך דמים מזה מספר שנים. הנאשם החליט לרצוח את גריפאת ולשם כך הוא הצטייד בשני אקדחים, כפפות ורעלות פנים ויחד עם עוד שניים מחבריו המתין לשעת כושר.

בערב חג הסוכות סמוך לשעה 16:00, הנאשם הבחין בקורבן כשהוא נוהג ברכב בשכונה ומיד החל לעקוב אחרי הרכב. בשלב מסויים כאשר הרכב של גריפאת הגיע מולם, הנאשם יחד עם חבריו עצרו את הרכב ירדו ממנו כשהם רעולי פנים חמושים באקדחים ופתחו בריצה לעבר רכבו של הקורבן תוך כדי שהם יורים באופן מאסיבי לעבר הרכב אשר נפגע מהירי.

הקורבן ניסה להימלט מזירת האירוע אך התנגש במשאית שנסעה מאחוריו, מיד לאחר מכן יצא מרכבו ופתח בריצה, אולם הנאשם וחבריו רדפו אחריו רגלית והמשיכו לירות לעברו עד אשר הוא התמוטט והם נמלטו מהמקום. השכנים שראו את הארוע הזעיקו את השוטרים למקום.

פראמדיק מד"א רכוב על אופנוע מאור אטדגי סיפר: "הפצוע שכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול לבית החולים כשמצבו קריטי".

כשלושה ימים לאחר האירוע, הודיעה המשטרה כי בתום פעילות סמויה של שוטרי היחידה המרחבית צפון נעצרו שלושה תושבי זרזיר בשנות ה-20 וה-50 לחייהם בחשד למעורבות באירוע. מהמשטרה נמסר כי השלושה נעצרו במהלך נסיעה בעיר נתניה.