בצעד יוצא דופן, חויבה חברת הרכב "אלבר" לשלם את מלוא זכויותיה של עובדת קבלן שהועסקה אצלה בניקיון, זאת למרות שבינה לבין העובדת לא התקיימו יחסי עובד־מעסיק.

מפסק הדין אשר ניתן בשבוע שעבר, עולה כי העובדת, בת 37, הועסקה כשנתיים וחצי בסניפי אלבר השונים. בזמן שהייתה בהריון מתקדם, החלו ניסיונות לפטרה, בין היתר ביוזמת אלבר. לבסוף פוטרה במהלך חופשת הלידה.

לאחר שהעובדת תבעה הן את אלבר וחברת הניקיון, "דן תפעול ושירותים לוגיסטיים", נפסקו לה פיצויים של כ־83 אלף שקל, כאשר האחריות לתשלום חלה במשותף על שתי החברות. יש לציין כי הטלת אחריות משותפת על מזמין שירות היא צעד יוצא דופן, ששמור למקרים שבהם נמצאו הפרות קשות של זכויות העובד.

בהחלטתו ציין השופט אורן שגב מבית הדין האזורי לעבודה בבת ים, כי אלבר לא עשתה את המינימום המתבקש כדי לוודא שעובדת הקבלן תקבל את זכויותיה, ואף ביקר את עצימת העיניים של החברה לגבי המתרחש בסניפיה.

עו"ד מיכאל כהן אשר ייצג את העובדת, מסר כי "מדובר בפסק דין חשוב מאין כמוהו, שבו בית הדין קבע בצורה נחרצת שמזמין שירות לא יכול להיות אדיש לפגיעה בזכויות עובדים המועסקים אצלו, ובמקרים מתאימים יישא יחד עם קבלן השירות במלוא זכויות העובדים שהופרו".

מאלבר נמסר בתגובה: "אלבר מקפידה על יחס הולם ומכבד לכל עובדיה ופועלת על פי דין. לצערנו, אלבר שורבבה לכתב התביעה בנוסף לקבלן הניקיון החיצוני. לכן גם הקבלן קיבל על עצמו לפצות את העובדת בהתאם לפסיקת בית המשפט. אלבר מצרה על האירוע שלא היה בשליטתה ופועלת לריענון נהלי העבודה גם אצל קבלניה החיצוניים".