עמותת "הצלחה" פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואל עורך הדין ראובן אידלמן, היועץ המשפטי של הרשות להגנת הפרטיות, בבקשה להבהרת עמדתם ומדיניותם בנוגע למסירת נתוני איכון סלולרי ונתוני שיחות לבעלי המידע המעוניינים בכך.

בבקשה נכתב כי בסוף שנת 2020 פנתה העמותה למפעילות הסלולר המרכזיות בישראל, בבקשה לקבלת הבהרה באשר לאפשרותו של לקוח המחזיק במספר נייד מסוים, לקבל לידיו פלט שיחות ואיכונים שלו עצמו. זאת, לאחר שלקוחות שונים נתקלו בסירוב למתן המידע האמור, שהם למעשה בעליו.

"בפניותינו", כך נכתב, "עמדנו על כך שמפעילות הסלולר השונות אוספות מידע פרטי ואוגרות אותו ברשותן. המידע האמור, כולל מטבע הדברים את מיקום הלקוח בזמן אמת, על בסיס איכון סלולרי. הוספנו, כי מדובר במידע השייך ללקוחות, שעליו להיות זמין ונגיש עבורם, בהתאם לצרכיהם
ולהוראות הדין. זאת, באותו האופן שמידע מסוג זה נגיש לרשויות החוקרות, בכפוף לצו שיפוטי מתאים. לצד האמור, ביקשנו לדעת בכפוף לאילו תנאים יימסר המידע, לרבות דרישות תשלום. 

לטענת העמותה, בפניותיה היא הפנתה את מפעילות חברות הסלולר להוראות סעיף 13 לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981( להלן: "חוק הגנת הפרטיות"), הקובעות זכות עיון במידע המוחזק במאגר מידע . כמו כן, העמותה הדגישה את סעיף 15 לחוק הגנת הפרטיות, לפיו אדם שמידע לגביו מוחזק במאגר מידע, רשאי לפנות לערכאה המתאימה, בשל סירוב מצד בעל מאגר מידע למסור לידיו מידע כאמור.

המבקשים ציינו כי "כאשר לקוח מסוים, עסקי או פרטי, מחזיק במספר מספרים/מכשירים, אין למסור לו מידע פרטי הנוגע לאחרים העושים בפועל שימוש במספר המנוי", אך עם זאת הוסיפו כי לנוכח הקלות הרבה בה ניתן בימינו לעמוד על זהות הגורם מבקש המידע, באמצעי זיהוי ואבטחת מידע שונים, ניתן ללא ספק להתגבר על הקושי האמור.

לטענת העמותה, חרף פניותיה, מרבית מפעילות הסלולר נמנעו כלל ממתן מענה והבהרת מדיניות חברתם בקשר לנושא הנדון. זאת, למעט חברת "גולן טלקום", אשר נציגה השיב ביום 21.1.13, וכך כתב: "להשקפת מרשתנו, המדובר בנושא בעל חשיבות של ממש, הקשור במישרין למערך החוקים והכללים ביחס לאגירת מידע פרטי על ידי תאגידים שונים. בהקשר זה, נציין כי אך לפני חודשים בודדים ניתן פסק הדין ברע"א 21/2404 פלונית ואח' נ' פלוני מיום 21.7.22, בו נדון נושא גילוי נתוני מיקום של אחד מבעלי הדין בהליכים אזרחיים, אגב התייחסות לסוגיות הפרטיות הכרוכות בו. אלא שבענייננו אנו, על פניו, מפעילות הסלולר כלל אינן מאפשרות ללקוחותיהן גישה למידע הנוגע אליהן ולא לצדדים אחרים, וזאת בניגוד גמור להוראות חוק הגנת הפרטיות".

לאור האמור ביקשה העמותה לקבל את ההבהרה כאמור, לטובת מימוש זכותם של לקוחות מפעילות הסלולר לקבל לידיהם פלט איכון סלולרי, הנוגע לאדם המבקש עצמו.