המשטרה פתחה היום (שישי) בחקירה בעניינו של חבר מועצת העיר תל אביב, איתי פנקס, לאחר פרסום העדויות לפיהן קיים לכאורה מפגשים מיניים עם קטינים. עוד קודם לכן, התפטר מתנועת הנוער איגי והשעה את עצמו מתפקידיו בעיריית תל אביב. 

כזכור, בתחילת החודש פורסם תחקיר ב"ידיעות אחרונות" ובו נטען כי פנקס בחר לקיים לכאורה מפגשים מיניים עם נערים שהגיעו לפעולות והרצאות בתנועת הנוער איגי. בעקבות הפרסום התפטר פנקס מתפקידו.

"כמי שנלחם כל חייו עבור זכויות הקהילה היקרה לי כל כך, אלה שעות קשות עבורי ועבור משפחתי. אבל אני לא הסיפור כאן, אלא מי שנפגעו ממני", כתב פנקס. "לפני 15 שנים ראיתי את הדברים אחרת, בתרבות שהיתה רווחת בקהילה, והיום ברור לי שאלה מעשים שאסור היה שיקרו. טוב שאנחנו חיים בתקופה בה הדברים האלה עולים על סדר היום ללא חשש. אני, שנפגעתי מינית בעצמי בגיל צעיר, מחויב היום לחלוטין למאבק נגד פגיעה מינית בקהילה", הוסיף. 

בהמשך, הודיע פנקס כי ישעה את עצמו מתפקידיו בעיריית תל אביב. ראש העיר רון חולדאי הביע תמיכה במהלך של פנקס, וציין כי היא "נכונה ומתבקשת". בנוסף ציי כי "אנחנו חיים בתקופה שבה הנורמות החברתיות משתנות, וטוב שכך". גם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הבהיר כי כך ראוי לנהוג בנסיבות האלה והוסיף כי אין מקום לפגיעה מינית באף קהילה. "נמשיך להיאבק יחד כדי לוודא שכל מי נפגע ירגיש שיש לו את הגב שלנו", ציין יו"ר מרצ.