נהג אוטובוס מצפת כבן 59 נדקר על ידי נוסע שחתך לו את העורק הראשי בצוואר באמצעות בקבוק בירה, ומצבו הוגדר קשה. האירוע התרחש ברחוב דוד אלעזר בעיר, באוטובוס של חברת נתיב אקספרס. הנהלת החברה מתכחשת לאירוע ואסרה על הנהגים לשבות.

המקרה החמור הצטרף לעלייה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון. על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. אלא שרק 47% מהמקרים דווחו, על פי הנתונים שברשותם. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו על שלושה ויותר מקרים).

מארגון נהגי האוטובוסים נמסר בתגובה כי "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור, תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים".

בתוך כך, ההסתדרות הכריזה על השבתת קו 113 של חברת מטרופולין מחר בין השעות 9:00-11:00 בתגובה לתקיפת הנהג אחרי שביקש מנוסע לעטות מסיכה. ההשבתה נועדה להגביר את המודעות בציבור למצבם של נהגי האוטובוסים המותקפים.