האם בכיר בעיריית תל אביב ניצל מינית קטין באופן סדרתי? בתחקיר שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 12 סיפר אמיר (שם בדוי) בן ה-28 כיצד, לטענתו, בכיר בעירייה, דמות מוכרת, ניצל אותו מינית עת היה קטין הזקוק לכסף, התגורר ברחוב והדרדר לזנות. טענות דומות פורסמו לראשונה ב"ישראל היום".

על פי הפרסום בחדשות 12, אמיר יצא מהארון בגיל צעיר אבל לסביבה הקרובה והמשפחה היה קשה לקבל אותו. הוא עזב את הבית ובגיל 15 מצא את עצמו מנסה לשרוד לבדו ברחובות תל אביב. "די מהר מצאתי את עצמי באזורים האפלים של תל אביב, התחנה המרכזית הישנה, דרום העיר, בחדרי מדרגות, על ספסלים", סיפר. "הייתי צריך להקריב המון דברים כדי לשרוד, ואחד מהדברים זה באמת הגוף שלי".

הוא הוסיף וסיפר: "מי שבא לשלם כסף זה כולם כולל כולם. מאנשים מובטלים ועד מנהלים בכירים, אנשים מהתעשייה, סלבריטאים, מובילי דעת קהל, רוצים לקבל יחסי מין תמורת כסף. ואחד מהדמויות זה אחד האנשים שיש להם תפקיד בכיר, נקרא לזה, בעיריית תל אביב". 

אמיר סיפר כי אותו בכיר הגיע לדבריו בתדירות גבוהה לרכוש שירותי זנות מקטין. הוא משלם לו מאות שקלים שעבור אמיר הם אוויר לנשימה, כסף לקצת אוכל ובעיקר אלכוהול כדי לשרוד את הלילות הנוראיים בחוץ. "הוא יודע שאני קטין. הייתי... כל הזמן היינו מדברים על זה. גם הייתי מספר לו איפה אני הולך לישון ומה אני עושה. הוא ידע טוב מאוד". 

מאז עבר אמיר הליך שיקום ויצא ממעגל הזנות באמצעות עמותת עלם. הוא החל ללמוד, מצא עבודה מסודרת אך העבר הקשה לא הרפה מהנפש. לפני כשלוש שנים הוא פגש במקרה באותו בכיר בזמן שירד לקנות צרכים בסופר ליד ביתו. "ההתחלה הייתה חשודה קצת כי אני מסתכל עליו, הוא מסתכל עליי, שואל אותי אם אני רוצה טרמפ, אם אני מהאזור, אני ישר הבנתי שזה הבנאדם. הפעלתי את המצלמה של הטלפון והלכתי, התיישבתי לידו". 

בקטע ששודר מאותו סרטון, ניתן לראות כיצד אותו בכיר מנסה לשדל את אמיר לקיים איתו יחסי מין תמורת תשלום תוך שהוא כופה את עצמו עליו. "הסיבה היחידה שלא התנגדתי במיידי, כדי שזה לא ייראה חשוד. כי אני מצלם ומתעד את זה. והוא ממשיך לשכנע ואני עדיין אומר לו לא, והוא פשוט רצה לצאת עם משהו אז הוא פשוט שלח יד באמצע הנסיעה. עכשיו כשאני חושב על זה זה נורא".

אמיר קבר את הסרטון שצילם. פעמים רבות חשב לפרסם פוסט אנונימי, לצאת לתקשורת, אך פחד. כשהתפרסמה פרשת גל אוחובסקי לפני כשבועיים, הוא החליט שאסור לו להמשיך לשתוק. הוא החל לנסות להתעמת עם אותו בכיר, שלח לו את הסרטון שצילם וכתב לו עד כמה הוא פגע בו. הבכיר הציע לו להיפגש ואמיר נעתר. בפגישה, כנראה מחשש שאמיר מקליט את השיחה, הוא הזיז את הטלפונים והתיקים לשולחן ליד, אבל השיחה עדיין מתועדת. 

במהלך השיחה המוקלטת נשמע אמיר אומר: "באת בשביל איך אתה אמרת... לנקות שולחן? אני אגיד לך משהו, אנחנו נפגשנו לפני מספר שנים מספר פעמים, יש איזושהי פינה שאני חייב לסגור אותה. ציפיתי לשמוע ממך התנצלות, אמיתי אני אומר לך. שתגיד לי 'וואלה מה שהיה לא היה אמור לקרות'. כי גם כשעברת לידי באוטו אתה ידעת מי אני הרי, אז סתם במקריות אמרת לי בוא תעלה לאוטו? זה עוד יותר גרוע". 

הבכיר הודה: "זה עלה במהלך השנים, אני רוצה לנקות שולחן, אני רוצה לסגור את הפינה לא לנבור שם אלא להסתכל קדימה". הוא הוסיף וטען: "היום אני לא נפגש עם נערים אני מאוד מאוד נזהר בדברים האלה". על מה שאני יכול לעשות אני אעזור לך, קח אותי כחבר לחיים". 

"אני יודע שיש אנשים שיגידו שאני עשיתי את זה בהסכמה ולקחתי את הכסף, אבל זה שאני בגיל 15 לקחתי החלטה לא טובה, הוא לא צריך להיות שותף לפשע", סיכם אמיר. "חשוב לי קודם כל להגיד לאותם נערים ונערות שזה בסדר לדבר ולשתף, אתם לא אשמים, ומצד שני להראות לעולם שיש המון אנשים שחושבים שהם מנהיגים ומובילים אבל בחדרי חדרים הם מחפשים הנאות עם בני 15". 

פרקליטו של הבכיר עו"ד שרון נהרי: "הוא מכחיש פגישה עם נערים או נער בן 15, הוא לא נפגש עם נער בן 15 הוא לא מכיר את הבחור, מדובר בסחיטה באיומים שאותו אדם מנסה לסחוט. הוא שוחח ודיבר לפני שלוש ארבע שנים בפגישה של כמה דקות עם אותו קטין ברכב, ביקש לשכור את שירותי לפני תיקון חוק העונשין, הדבר היה מותר על פי חוק לא היה שום איסור לכך. ברגע שהבגיר ביקש סכום גדול יותר הוא החליט שלא להתקדם איתו ובכך זה הסתיים".  

האגודה למען הלהט״ב מסרה בתגובה לפרסום: "הערב פורסמה עדות חשובה נוספת על ניצול מיני ושידול לזנות כלפי קטין בן 15 שבסך הכל ביקש לשרוד כשעבר לת״א. אנו נמצאים לרשות הנפגעים והנפגעות בכל אשר יזדקקו. לא נקבל אף סוג של פגיעה, הטרדה או ניצול מיני - לא בקהילה שלנו ולא מחוצה לה. אנחנו מבקשים מחברי וחברות הקהילה הגאה להמשיך לשתף, לדווח ולספר. רק בזכותכם.ן נוכל ליצור נורמות שמבוססות על מרחב בטוח והסכמה. אנחנו איתכם.