היום (שני) התייצב ניר חפץ על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים, והתחיל להשמיע את עדותו נגד יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. רביב דרוקר, פרשן חדשות 13, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים. 

משפט נתניהו: לחצו כאן לכל העדכונים מהעדות הדרמטית של ניר חפץ

"הדרמה תתמקד בשנייה שעיניו של ניר חפץ יפגשו את עיניו של נתניהו בתוך האולם. העדות עצמה תהיה מעניינת מן הסתם, אבל אנחנו מכירים את תוכן עדותו של חפץ -  זה יהיה מאוד מפתיע אם יהיו הפתעות בעדות", הוסיף.

כשנשאל מה מצפים מחפץ השיב דרוקר: "שהוא ידבר על שורה של ראיות נסיבתיות ואני מדגיש, נתניהו גם לחפץ לא אמר אני נותן לאלוביץ' כדי שהוא ייתן לי, גם כאשר חפץ הולך למומו פילבר ונותן לו הנחות רגולטוריות הוא לא בא מטעם נתניהו. מי ששולח אותו זה שרה ויאיר נתניהו. כלומר חפץ לא מביא א האקדח המעשן כי אקדח מעשן כזה לא בנמצא בראיות התביעה".

"כל התיק הזה אומר אין הסבר אחר לפעולתו של נתניהו אלא עסקת שוחד כי ניר חפץ יספר איך יאיר נתניהו היה נכנס לאירוע שהוא יושב עם ביבי ועוד מספר אנשים מצומצם עם קטע שהודפס מוואלה מנופף בו בידיים ואומר תראו מה הוא עשה לנו אחרי כל מה שאנחנו נותנים לו", אמר.

בהמשך דבריו, התייחס למצבו הנפשי של חפץ: "אנחנו מלווים אותו למעלה משנה וחצי ואני לא רשאי לדבר באריכות על הדבר הזה. כל עוד הנושא לא נחשף זה היה בעיקר אחד על אחד ומאז אנשים היו חשופים לדבר הזה, אני מולו, וככל שהדבר נחשף אפשר לצאת לחופשי יותר עם המצלמה ולתעד אותו יותר בסיטואציות".

"אני מרגיש שנתניהו עשה טעות חריפה בכך שהסתער או אנשיו התסערו על ניר חפץ כי יש לו הרבה רגשות חיובים כלפי נתניהו ואפילו כלפי שרה נתניהו, עדיין. ברגע שהם עשו את זה הם הכניסו אותו במידה רבה לפינה של אנטי, שרואים את זה", הסביר.

הוא הוסיף כי "אני לא מתיימר להיות הפסיכולוג שלו אבל אני רואה את התהליך בו הוא מגיש תביעות דיבה נגד כל מי שסובב את נתניהו ואנשיו, תביעות דיבה על הבן ושר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה ואנשים סביבו. את הציוצים שהוא מצייץ נגד עיתונאים שמקורבים, ברדוגו ואנשים אחרים".

"אני חושב שכשהוא חתם על הסכם עד המדינה הוא הרגיש שהוא העסקה הכי טובה עבורו שנסיבות בהן היה ומאז הוא רק רוצה לגמור עם זה ולהתחיל בחייו. הוא כן הצליח לייצר לעצמו חיים חדשים", המשיך. 

כשנשאל אם הדבר יכל היה להימנע אם היו פחות ביקורתיים כלפיו, השיב דרוקר: "בהתייחס לעובדה שחפץ לא באמת מונע מתאוות נקם, יש קטעים שהוא מאוד מחמיא לנתניהו שהוא גאון". לטענתו, יש כאלה שיודעים יותר מחפץ כמו נתן אשל. 

בסיום דבריו, התייחס לשאלה האם שילם עבור הריאיון עם חפץ: "שילמנו עבור בעצם הריאיון אבל חומרים רבים שנמצאים בידי ניר חפץ ויינתנו בסוף הפרויקט. אנחנו לא נחשפים לחומרים הללו. התפרסם שיש מאות שעות של הקלטות, חלקן הקטן הוא חומר ראיות אותו השגנו לא ממנו והשמענו וחלקן הגדול הוא לא חומר ראיות אבל להערכתי ולא נחשפתי אליו לציבור היה עניין גדול בו".

"אני יזמתי את זה, לא התלבטתי בכלל. הוא חשב ונענה וניהלנו מו"מ כולל כספי אבל אני יזמתי את כל הדבר הזה כי חשבתי מלכתחילה שאין היגיון שאני שומע את התרעומת ממתחריי, אני חושב שכשיש ערוץ שמקבל בד"כ את כל הראיונות ההישגים כי יש לו יותר רייטינג הוא בא לערוץ היותר חלש ואומר לו אבל אסור לך לשלם. המגרש שווה, יש לי דרך לצמצם את הפער הזה ואני לא רואה דבר לא לגיטימי בדרך הזאת. לא הסתרנו את עניין הכסף", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm