הבוקר (שלישי) ייפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים יומה השני של עדותו של עד המדינה, ניר חפץ, במסגרת הדיונים בתיק 4000 במשפט נתניהו. הפרשן המשפטי של חדשות 12 ומגיש 103FM, גיא פלג, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב וסיכם את יומה הראשון של העדות.

"צריך להבין שהעובדה שניר חפץ חצה את הקווים ועבר מלא־מלא לצד האחר, ופתח עד הסוף, וסיפר הכול. זו עובדה שנתניהו מכיר כבר כמה שנים. אני חושב שכל הפרשנויות שטענו שנתניהו מגיע לאולם כדי להתבונן בעיניים של ניר חפץ להטיל עליו אולי אימה, מורא, אני חושב שכל אלה היו לא נכונות", פתח פלג את פרשנותו.

"הוא הגיע משום שבישראל צריך להסביר בחוק כתוב משפט מתנהל בנוכחות הנאשמים. אז נכון שבשנים האחרונות יש פסיקה של ביהמ"ש העליון, שאומרת שככל שנאשם מבקש לא להיות נוכח באולם בשל עיסוקיו, וככל שהנאשם הזה מיוצג, כלומר האינטרסים המשפטיים שלו נשמרים, וככל שהוא מצהיר שכתוצאה מזה הוא לא יעלה טענות עתידיות באשר להליך, אז ביהמ"ש כמעט בכל המקרים הורה לשחרר מהתייצבות את הנאשמים, לכן היה ברור שגם אם ביהמ"ש הזה, גם אם חושב אחרת, אין לו הרבה מרווח בנושא הזה. באשר לעדויות שלא נטען שנתניהו היה איתם במגע זה היה כמעט מובן מאליו, באשר לניר חפץ השופטים רמזו שהם מבקשים שהנאשם יגיע ואתמול באמצע הדיון הוא ביקש להשתחרר, הייתה מליאת כנסת והוא ישוב לאולם בעתיד הנדמה לי לא קרוב", הוסיף.

על אמירתו של חפץ, לפיו נתניהו עסק כראש ממשלה בענייני תקשורת באותה מידה כמו בענייני ביטחון, אמר פלג: "אני רוצה לחלק את התשובה לשניים. ניר חפץ הוא אדם פיקח ערמומי ומבין תקשורת, והוא ידע שכשהוא יעשה את ההקבלה בין ענייני ביטחון לאובססיה של נתניהו לתקשורת אלה תהיינה הכותרות, והוא זרק את זה אתמול בתשע ודקה. זה נדמה לי היה המשפט השני שלו ואכן גם בחלוף יממה זו הכותרת אבל מבחינת המשפט צריך לזכור שבונים כאן מגדל, ומה המגדל? קודם כל לצקת את היסודות ולומר רבותיי, בעבור האיש הזה נטענה הטענה בקרב נתניהו ומקורביו שלא ניתן לומר שתקשורת זה מטבע עובר לסוחר, ושאי אפשר לבסס תיק שוחד כשהמתת הוא שליטה באמצעי תקשורת.

"אז קודם כל בא העד הזה, והפרקליטות שנסמכת בין היתר העל העד הזה, ומסבירים שיש מקרה מיוחד, יש אובססיה קיצונית של מנהיג מסוים שבשבילו התקשורת היא חזות הכול, הוא ובני המשפחה שלו ולכן התיאור הזה מאוד חשוב. הקומה הבאה היא לפורר את הטענה של נתניהו שתקשורת חשובה לכל מנהיג. ניר חפץ אמר 'נכון, לא התייחסנו ברצינות לאתר וואלה, אבל כשאתה ערב מערכת בחירות האתר הפך חשוב מאוד בשל התנועה האדירה של הקוראים באתר הזה', ואמר ניר חפץ 'ערב בחירות הדבר היחיד שמעניין אותך, זה לא תדמית והשפעה אלא כמה אנשים נכנסים לתכנים ונחשפים לתכנים של האתר'", סיים פלג את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm