עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, בפתח היום השני של עדות ניר חפץ במשפט נתניהו.

בפתח דבריו התייחס שפר לטענה מימין כי תיק 4000 קורס: "איך אומרים אצלכם? 'פייק ניוז'. זה ממש לא המציאות. אני חושב שהתביעה הצליחה סך הכול, העדות של ישועה לא הייתה נקיה מתקלות שונות, אבל הביאו ווטסאפים על הקשר, לפחות במוחו של אלוביץ', בין השירות שהוא מספק לנתניהו בוואלה לבין החתימה של נתניהו בהטבות הרגולטוריות".

"זה כמו לצפות במשחק כדורגל ולהתרשם מזה שהשופט שורק פאול לצד כזה או אחר ולהגיד המשחק הוכרע. המשפט הזה יתנהל עוד שנים או חודשים ארוכים, ויהיו בו עוד הרבה עדויות, אבל העדויות עד עכשיו, אם אפשר לסכם את עדות ישועה... הדבר המרכזי שהוא אמר שם, שאול אלוביץ' אמר לעשות כל מה שניר חפץ מבקש כי אם לא - שרה תתרגז וביבי לא יחתום", הוסיף.

"ברגעים אלו ממש אני עוקב אחרי הציוצים מהדיונים חפץ העיד שנתניהו אישית הוא שהעביר אליו את חוב הדרישות, בעיקר בסופ"ש, וכשהוא פנה לאלוביץ' בעניין הדרישות, ההיענות שלו הייתה מוחלטת. הוא היה חשוף להתנגדויות מצד המערכת, אבל הוא יצא מגדרו כדי לבצע. אתמול האזנתי לתוכנית שלכם עלה פה מישהו, לא יודע על סמך מה, פשוט אנשים מדברים שקרים, למשל יש סוגיה מאוד קריטית של התערבות במינויים שנתניהו היה מעורב במינויים ב'וואלה'. זה דבר חריג ביותר, אמר אתמול אצלכם בתוכנית אין בכתב האישום שום דבר, לא האמנתי ופתחתי את כתב האישום. סעיף 39 ההתערבות של הנאשם נתניהו באתר 'וואלה'. להגיד שתיק 4000 קרס זה מופרך לחלוטין", המשיך שפר.

לטענתו של ינון מגל כי הוא "משפרר" את הפרקליטות, השיב שפר: "למה לי להיות שופר? אני אדם שפרש מהפרקליטות ומביט בדאגה על השמצות שאנשים כמוך מטיחים בפרקליטות, ומערערים את אמון הציבור בפרקליטות. תסתכל מה קרה בטורקיה שבוע שעבר, כניעה מוחלטת של ביהמ"ש לגחמותיו של המנהיג, הפעם לטובתנו. זה מה שקורה כשמתערבים במה שקורה במערכת הפרקליטות. ארדואן פיטר 4,000 שופטים לפני כמה שנים ,הוא ממנה את כל הפרקליטים והשופטים. ככה זה נראה. אם אתה רוצה לראות איך זה נראה שלא רוכשים כבוד למערכת בית המשפט".

"לגבי תיק 4000 קורס, המשפט יתנהל שנים או חודשים ואני לא בטוח שתהיה הרשעה. אני לא יודע מה ביהמ"ש יכריע הוא עצמאי לחלוטין, זה פסיפס שלם של ראיות שאי אפשר לדעת מה יהיה בסופו. תראה מה קרה בתיק ענק של הפרקליטות, הרשעת ארגון הפשיעה של אברג'יל. היו 300 עדים וביהמ"ש לחץ שוב ושוב על הסדר טיעון, חשב שיש בעיות בתיק והפרקליטות הצליחה בסוף לבסס את האשמה. זה פסיפס של ראיות", הוסיף.

על הביקורת שמתחו השופטים על הפרקליטות אמר שפר: "אל תתרשם משריקת אופסייד פה ושם. המשפט נדחה חצי שנה בגלל טענות שכביכול הוסתר חומר חקירה בפלאפון של ישועה. מה מתברר עכשיו? אחרי חצי שנה שקע כל האבק מה נמצא בטלפון של ישועה? עוד 10 מקרים ספורדיים? לא נמצא מקרה אחד נוסף שלא היה ידוע קודם לכם בו אלוביץ' המשחד הוא שביקש היענות חריגה. התביעה צדקה בזמנו כי זה מה שהיה רלוונטי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm