"חצי מרצ חצי רע"מ": הוועדה למינוי שופטים מתכנסת היום (שלישי) לדיון מיוחד לבחירת השופטים שיכהנו בכס השיפוט של הערכאה הגבוהה ביותר במדינת ישראל - בית המשפט העליון. למרות ההתעקשות למנות לוועדה חברי כנסת מהימין, נדמה כי המועמדים המובילים לכהונה מזוהים דווקא עם ערכים שמאליים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) תקף את חברי הוועדה אצל גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

"הולכים למנות היום ארבעה שופטים לבית המשפט העליון, הדבר הזה דרמטי, הוא יותר דרמטי מהבחירות לכנסת", טען סמוטריץ' תחילה. "בג"ץ היום הרי מנהל את מדינת ישראל, הוא לקח לעצמו סמכות לבטל חוקים, לבטל החלטות של ממשלה ולהכריע במחלוקות ערכיות שהציבור הישראלי חלוק בהן כבר הרבה מאוד שנים. הולכים למנות במחשכים, בשקט בשקט".

"יש בלוק ימין, תאורטית, יש את גדעון סער, איילת שקד, שמחה רוטמן ועל פי החוק, עם שלושה הם יכולים לייצר בלוק", טען חבר הכנסת. "העובדה שהנשיאה חיות מתעקשת על רות רונן ועל חאלד כבוב... רות רונן היא שמאל קיצוני, אקטיסביסטית, רדיקלית, פרוגרסיבית. חאלד כבוב, הפרסומים על הקשרים שלו עם כל מיני מחבקי מחבלים, מדובר גם, לצערי הרב, באדם אנטי-ישראלי בצורה מובהקת. הימין הולך עכשיו להתספק ברבע פירור".

גדעון סער  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גדעון סער (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
איילת שקד  (צילום: מרק ישראל סלם)
איילת שקד (צילום: מרק ישראל סלם)

"צריך לאזן את בית המשפט", הצהיר סמוטריץ'. "הוא מוטה היום עדיין בצורה קיצונית לכיוון שמאל רדיקלי אפילו, בכל ההיבטים - ערכים מול שמרנות, ציונות, יהדות. מערכת המשפט במדינת ישראל לא סתם נמצאת בשפל חסר תקדים מאז קום המדינה בכל מה שנוגע לאמון הציבור. אז במקום שאיילת שקד תגיד לגדעון סער 'אם אתה לא מיישר איתי קו, ואנחנו עושים בלוק חוסם ומוודאים שמתמנים שופטים שמרנים, אני מפרקת את הממשלה'. זה יותר חשוב מבחירות חמישיות כן או לא. הרי שופטים שמתמנים היום ילוו אותנו 10 ו-15 שנה קדימה וישפיעו על האופי, הזהות והביטחון של כולנו. זה רגע מכריע, שעובר מתחת לרדאר", הוסיף.

שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"בג"ץ הופך להיות סניף של חצי מרצ וחצי רע"מ, עם חאלד כבוב", תקף חבר הכנסת. "מול זה עומדת איילת שקד. גדעון סער מנהל משא ומתן עם הנשיאה במטרה להגיע איתה להסכמות, במקום להקים בלוק חוסם. בג"ץ הוא כבר היום מרצ. חאלד כבוב, לצערי הרב, ואני נזהר בלשוני, עוין את מדינת ישראל כמדינה יהודית. זה לא בן אדם שיכול להיות שופט במדינת ישראל".