חבר הכנסת דודי אמסלם שלח הבוקר (רביעי) מכתבי התראה לפני תביעה לעיתון דה מרקר וחדשות 12, בעקבות הכתבה בה הוצגו ציטוטים, שלכאורה אמר אמסלם בשידור לעוקביו ברשתות החברתיות. אמסלם טוען כי במידה ולא יקבל התנצלות ראויה, יתבע את האמורים בגין לשון הרע.

"דיבור של ערס": המתקפה חסרת התקדים של גיא פלג על ח"כ אמסלם

את מכתבי ההתראה שלח אמסלם באמצעות עורך דיוני, עו"ד מוטי שמעון, לעיתון דה-מרקר וקבוצת הארץ כולל המו"ל עמוס שוקן, וכן סגן העורכת והכתב רותם שטרקמן, וכנגד חדשות 12, המנכ"ל אבי וייס, עורך 'אולפן שישי' רון ירון, והמגיש דני קושמרו.

דני קושמרו, דודי אמסלם (צילום: אלוני מור,נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דני קושמרו, דודי אמסלם (צילום: אלוני מור,נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חבר הכנסת טוען כי בשבוע שעבר, "דה מרקר" פרסם כתבה, עליה חתום סגן העורכת הראשית, מר רותם שטרקמן, "אשר תכנה ותכליתה הם פרסום דיווח שאינו אמת ופרסום דברי לשון הרע המוציאים דיבתו של חבר הכנסת דוד אמסלם רעה". על פי טענתו של אמסלם, "הגדיל לעשות דני קושמרו ב'אולפן שישי' והקריא את הכתבה, כולל כל ההטעיות, למרות שיכל היה להגיע להקלטות הספייס, ולומר את האמת. שני הגופים לא ביקשו את תגובתו של חה"כ אמסלם, כדי לפגוע בו ולגרום לו לנזק, להכפיש את שמו ולהוציא דיבתו רעה".

במכתב, עורך דינו של אמסלם דורש שנוכח חומרת הדברים, המכותבים יפרסמו התנצלות והכחשה מפורטות אשר יסוכמו עם חה"כ אמסלם מראש. בנוסף הוא טוען כי גם לאחר שהתפרסמו תיקונים לכתבות, "הם עדיין חטאו לאמת במקרה של ערוץ 12 ולא הקטינו מהנזק במקרה של דה מרקר".

מטעמו של אמסלם נמסר: "נעשה כאן ניסיון מכוער להכפיש את שמי, וכתוצאה מהפקרות וביזיון של עיתון דה מרקר וחדשות 12, התקשורת חגגה עלי למעלה מחמישה ימים. הדברים שאמרתי היו ברורים לכולם, ההקלטות הועלו ברשת, אבל אנשי תקשורת חסרי אחריות, מצפון או הגינות בסיסית, בחרו להתעלם מהעובדות ומהאמת, ולשים אותי ללעג וקלס. הברירה היחידה שהותירו בפני היא להשיב מלחמה שערה ולהיאבק על שמי הטוב".