שירן מלמדובסקי-סומך, יזמת חברתית ויוזמן הקמפיין "בעלי רצח אותי", שוחחה היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM וסיפרה כיצד נולד הקמפיין יוצא הדופן: "פתאום הבנתי שאלימות נגד נשים הרבה יותר נפוצה ממה שחושבים, והרבה פעמים נשים לא מזהות שהן במערכת יחסים מסוכנת, לא מזהות את האיומים". 

בפתח דבריה היא הסבירה כי "זה שילוב של כמה דברים. הרבה בזכות של הפורום של מיכל סלה ושירה איסקוב, הבנתי יחד עם החברות שלי שרובנו היינו באיזה שהוא שלב בחיים במערכת יחסים שהיום אני יודעת להגיד שהיא מסוכנת. יצאנו עם גברים קנאים, אובססיביים, קיבלנו מכתבי נאצה, קללות, איומים וסטוקרים שחיכו מתחת לבית. כל אותו זמן הייתה תחושה לא נוחה בבטן אבל אף אחת מאיתנו לא הבינה שאנחנו יכולות להיות בסכנה אמיתית".

היא הוסיפה: "אצלי הקשר הזה היה בגיל הנעורים, הייתי ממש צעירה. ככל שמתעמקים וחושבים, כשהדפוסים האלו מתחדדים, אני מבינה שזה הרבה יותר נפוץ ממה שאנחנו חושבים".

"לצערי הרבה פעמים נשים לא מזהות שהן במערכת יחסים מסוכנת, לא מזהות את האיומים. כשאין הרמת יד הן לא יודעות להגיד שהן במערכת יחסים אלימה. אבל בהרבה מערכות יחסים יש אלימות נפשית מאוד קשה, כלכלית שלא מאפשרת לאישה לצאת מהמעגל והנשים גם לא רוצות בגלל הבושה והילדים. הן לא רוצות לזהות את עצמן בתוך המעגל ולהבין שהן בתוך הסכנה".

היא הוסיפה וסיפרה על הטכנולוגיה הייחודית שבה משתמש בקמפיין להנפשת תמונות הנשים שנרצחו: "אני בעצמי מגיעה מעולם ההייטק, כחלק מהעבודה שלי נחשפתי לחברה שעליה מבוססת טכנולוגיית הקמפיין. הם יודעים לעשות הנפשה ודיבוב לתמונות סטילס ברמה מאוד גבוהה. זה אחד הדברים שבחרנו לעשות יחד איתם. הקמפיין הזה אני והשותפים, כי לבד לא הייתי יכולה להרים את הדבר החשוב הזה, כבר קרוב לשנה עובדים עליו".

"אנחנו ביחד צועדים ועוברים את כל השלבים הרגישים בקמפיין. עשינו עבודה עם אנשי מקצוע והרבה חשיבה פנימית מה להציג ואיך להציג. המשפחות היו חלק נכבד מהקמפיין, מבחינתו את לב ליבו של הקמפיין. מרכז השלטון המקומי השותף האסטרטגי שלנו - הגענו לכמעט כל בית בישראל בזכותו ובזכות הרשויות המקומיות".