היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (רביעי) כתב תשובה לצו על תנאי בעתירת התנועה לטוהר המידות בעניין המענק בגובה 300 אלף הדולרים שקיבל יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי ז"ל וכן ההלוואה בגובה שני מיליון שקלים שקיבל מאיל ההון ספנסר פרטרידג'.

בכתב התשובה התייחס היועמ"ש לסוגיות שהועלו בעתירה והביעה את עמדתו בה קיבל למעשה את טענות התנועה לטוהר המידות בעתירה וקבע כי המענק שקיבל נתניהו ממיליקובסקי ז"ל הינו מתנה אסורה, ועל נתניהו להשיבה.

עוד קבע מנדלבליט כי במידה וייקבע שלא מדובר במתנה אסורה, על ועדת ההיתרים לשוב ולדון מחדש בשאלה האם לא מדובר בטובת הנאה, בניגוד להחלטתה מחודש יולי 2020 שהתעלמה מעניין זה ושכנגדה הוגשה העתירה

בנוסף, התייחס להלוואה לכאורה שקיבל נתניהו מפרטרידג' וקבע כי גם כאן, מדובר במתנה אסורה, שכן יש בה פוטנציאל ברור להפוך למתנה. יחד עם זאת הציע היועמ"ש מנגנון של השבה מדורגת של ההלוואה, בשל הסתמכות נתניהו על היתר שניתן בעניין הזה.

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עוה"ד עומר מקייס מסר כי "אנו מברכים על תשובת היועמ"ש שאימצה רבות מטענותינו, והצביעה על הפגמים בהחלטת ועדת ההיתרים החדשה שמינה המבקר אנגלמן ובאישור שניתן להלוואה לכאורה מפרטרידג', אשר ברור לכל שנועדה לעקוף את הכללים ולהפוך למענק".

"אנו מקווים שבג"ץ יקבל גם את עמדתנו ויקבע הלכה ברורה בעניין זה, אשר חשיבותח ברורה לכל, במיוחד על רקע המידע שנחשף בדבר מתנות נוספות שקיבל נתניהו מבעלי הון נוספים", הוסיף.