משה סעדה, סגן ראש מח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) הגיש היום (שני) תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד המעסיקה שלו קרן בר מנחם ונגד פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בגין התעמרות. סעדה דורש סכום פיצוי על סך של כחצי מיליון שקלים.

עו"ד סעדה טען בכתב התביעה כי הוא סבל מ"התעמרות בדרכים מגוונות, לרבות על דרך של הצרה בפועל ובכוח של סמכויותיו כסגן מנהל המחלקה לחקירת שוטרים, וכשומר סף תוך מידור מקצועי וחברתי, השפלה, ביזוי, ביוש, האשמות שווא והפצת שמועות מזיקות, שלא כדין וללא הצדקה, מטעמים בלתי ענייניים וכשביצוע העבודה אינו מחייב זאת". 

לטענתו, "מסע התעמרות מתמשך ומתגבר זה, כלל גם ניסיון למנוע ממנו לעשות את עבודתו כשומר סף תוך כדי הפעלת לחצים כבדים, לרבות איום מפורש ומרומז בפיטורים, ולאחרונה - אף זימונו בפועל לשימוע לקראת פיטורים בשל 'אי התאמה', לאחר שביקש מפרקליט המדינה הנוכחי, עורך הדין עמית איסמן, להתערב לאלתר ולפעול להפסקת ההתעמרות בו ולהשבת סמכויותיו, שאם לא כן, ייאלץ לפנות לבית המשפט.

עוד טען סעדה בכתב התביעה, כי "הפגיעה הקשה במח"ש ובשומר הסף הבכיר בדמותו, נעשתה בכוונת מכוון מצד גורמים בעלי עניין בצמרת הפרקליטות, אשר ביקשו לשלב ידיים עם צמרת המשטרה על רקע חקירת תיקי נתניהו, וזאת גם במחיר של עיוות דין, פגיעה בנפגעי עבירה וכן פגיעה קשה במח"ש כיחידה, בערכיה ובאנשיה".

כזכור, בחודש שעבר הודיע פרקליט המדינה איסמן לסעדה על כך שהחליט לפטר אותו בגלל "אי התאמה". במשרד המשפטים טענו כי סעדה פועל נגד המנהלת הנוכחית.

לפני כשנה פורסם ב"חדשות 13" כי בפרקליטות חשדו שסעדה קיים קשר עם השר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה, תוך שהסתיר את הדבר מהממונים עליו. החשש התגבר לאור התבטאויות שונות של סעדה, במסגרתן הוא איים לפגוע בשוטרים עובדי המחלקה באמצעות דיווח לשר הממונה עליהם.

על פי החשד, סעדה פנה לחוקר בכיר וביקש ממנו שישתף אותו במידע כלשהו. לאחר שהחוקר סירב לכך, השיב לו סעדה על פי החשד שהוא יספר זאת לשר אוחנה על מנת שהאחרון "יטפל בו".