בית המשפט המחוזי הפך אתמול את החלטת בית משפט השלום וקבע כי אדוארד קאצ'ורה, החשוד ברצח ליטל יעל מלניק בת ה-17, יישאר במעצר. אחותה של יעל, רות, שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפרה על התחושות. "מאוד הופתענו גם בבוקר כששמענו שמחליטים לשחרר אותו וגם בערב בערעור, כי לא הייתה לי טיפה של ציפייה שזה ישתנה. הכנתי את עצמי לזה". 

על ההחלטה שהתקבלה מוקדם יותר באותו הבוקר לפיה היה אמור קאצ'ורה להשתחרר למעצר בית, אמרה כי "לא היה לי איך להסביר את זה לעצמי, השחרור נבע מפרק הזמן שנקבע להארכת המעצר, למעשה לא ראו איך החקירה תסתיים בזמן הזה אז לדעתי בגלל זה החליטו לשחרר אותו".

"אני שומעת כל הזמן שיש ראיות ממשיות לזה שהוא רצח את אחותי וגם אתמול השופט, נשיא המחוזי שקיבל את הערעור אמר דברים שאף פעם לא שמענו באף דיון. הוא אמר שזה בן אדם חולה, שדרגת הסיכון שלו מאוד גבוהה, שכנראה המהות שלו לבוא לעבוד בבית חולים פסיכיאטרי הייתה בשביל לנצל ילדות במצב כזה, במצב לא טוב", הוסיפה. 

לדבריה, יש עדויות נוספות לגביו,"כל יום אני שומעת משהו חדש מבנות שהיו מאושפזות ומטופלות שלו, הוא הטריד אותן מינית במקומות בלי מצלמות, הרביץ למטופלים שלו. שמעתי שהיה אלים, מניפולטיבי, תוקפני, היה מגיע לעבוד בהשפעת סמים ואלכוהול. שמעתי הרבה דברים שפשוט הייתי בשוק כל פעם מחדש".

בהמשך דבריה, התייחסה לתחושות המשפחה חודש לאחר הרצח: "זה נורא קשה, אנחנו באמת מרוסקים אבל המלחמה הקטנה שלנו זה שהרוצח שלה יישב בכלא כל החיים שלו. אנחנו צריכים להיות חזקים בשביל אחותי".

על האפשרות שזה לא יקרה, השיבה: "אני מקווה שהוא כן יישב כל החיים בכלא, אם לא -אני לא אקבל את זה. המשטרה אומרת שיש ראיות ממשיות שהוא רצח אותה אני לא אקבל את זה שהוא ישוחרר".

"נורא קשה לסבתא שלי, אף פעם לא ראיתי אותה במצב הזה אין יום שאני לא רואה אותה בוכה ואני לחייבת לחזק אותה כי היא בעצם כמו אמא שלי. אנחנו צריכות להיות חזקות בשביל אחותי גם אם זה אומר לפעמים להישבר שזה קורה הרבה מאוד. גם המצב הבריאותי של סבתא שלי לא כזה טוב אז אני חייבת לחזק אותה ואותי ואת סבא ואנחנו חזקים", שיתפה. 

היא הוסיפה כי היא נשברת הרבה: "קשה לעבור את כל זה, אני גם ילדה בת 18 בסך הכול ואיבדתי את אחותי הקטנה, היחידה. ברור שאני נשברת, אני בוכה הרבה. אין לי זמן לעכל את כל מה שאני עוברת מרוב שזה כל כך אינטנסיבי". 

בסיום דבריה, העבירה מסר לשופטים ולפרקליטות: "אני יודעת שהם יודעים מה ההחלטה הנכונה לעשות שזה להגיש כתב אישום על רצח. אני לא חושבת שבכלל יש מה להתמהמה כי השופט אתמול ציין כל כך הרבה דברים שהוא בעצם ביסס את כתב האישום. אני לא חושבת שצריך יותר להתמרח אלא להגיש את כתב האישום".

על מימון ההוצאות אמרה רות: "פתחנו קמפיין מימון המונים שנקרא 'אל תרצחו אותנו פעמיים' בגוגל, אני רואה את החיבוק של כולם ואת העזרה של כולם בקמפיין הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm