מעצרו של אדוארד קאצ'ורה, החשוד ברצח ליטל יעל מלניק, הוארך הערב (שלישי) בשלושה ימים. מדובר בפעם ה-15 בה מעצרו מוארך מאז שנעצר בפעם הראשונה בחשד לביצוע המעשה. המשטרה ביקשה להאריכו בארבעה ימים, אך השופט זיו אריאלי כתב כי "מאז ניתנה אתמול החלטת בית המשפט המחוזי, לא חל שינוי או כרסום - לא בעוצמתו של החשד הסביר ואף לא בעוצמתן של עילות המעצר", וכאמור האריך את המעצר בשלושה ימים.

עו"ד בוריס שרמן שמייצג את קצ'ורה מטעם הסניגוריה הציבורית: "אדוארד עצור כבר חודשיים והמשטרה מתקשה לסיים את החקירה. היום  למרות הוראות רבות של בית המשפט המשטרה הגיעה שוב עם בקשה להארכת מעצר לצרכי חקירה ולא הגישה הצהרת תובע. בית המשפט הורה למשטרה לסיים את החקירה עד ליום חמישי. אנו מקווים שהפעם המשטרה תקיים את החלטת בית המשפט".

מהפרקליטות נמסר: "פרקליט המדינה, עמית איסמן, קיים היום ישיבה בעניין תיק הרצח של ליטל יעל מלניק ז"ל, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ובמשטרת ישראל. לאחר שבחן את החומרים שהוצגו לו בישיבה, הנחה פרקליט המדינה את המשטרה לערוך מספר השלמות חקירה, ועל כן הנחה לבקש להאריך את מעצרו של החשוד כדי לאפשר את מיצוי החקירה. בהמשך לכך, ולאחר קבלת הממצאים כולם, תתקבל החלטה בתיק".

כזכור, בית המשפט המחוזי הפך אמש את החלטת בית משפט השלום וקבע כי אדוארד קאצ'ורה, החשוד ברצח ליטל יעל מלניק בת ה-17, יישאר במעצר. בכך, הפך המחוזי את החלטתה של שופטת השלום בחיפה, שהורתה על שחרור החשוד ברצח למעצר בית. 

שופט בית המשפט המחוזי רון שפירא החליט לקבל את הערעור שהוגש ולהפוך את ההחלטה לאור הראיות שהובאו בידי המכון לרפואה משפטית ועדותו של החשוד.

"ניתן ללמוד על מסוכנות בדרכה גבוהה", אמר ביחס לחשוד. "מעבר לכך שמדובר באדם בוגר המודע למצבה של הקטינה שנותנת בו אמון ומשתפת עמו פעולה באירוע המוביל למוות, לא ניתן להתעלם מאמירתו בחקירה כי חלק ממניעיו לעבודה בבית החולים הפסיכיאטרי היה כדי ליצור קשר מסוג זה שהוביל לאירוע ההמתה".