מתחזקים סימני השאלה: הדיווח על התאבדות של נערה שאושפזה בביה"ח הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל", בו התאשפזה הנערה ליטל יעל מלניק ז"ל, מעלה שאלות נוספות על התנהלות המוסד הרפואי שנותן גג לעשרות נערות חוסות הזקוקות להגנה מפני עצמן ומפני הסביבה. הדברים קורים על רקע חוסר הוודאות בקשר לכוונות המדינה להגשת כתב אישום נגד החשוד בגרימת מותה של מלניק ז"ל, אדוארד קצ'ורה, שמעצרו הוארך אמש על ידי ביהמ"ש המחוזי.

על הפרשה הקשה שוחחה הבוקר (רביעי) עו"ד שרון זגגי, המייצגת את משפחתה של ליטל יעל מלניק ז"ל עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM: "אנחנו מצפים שיוצהר מחר שמתכוונים לייחס לו (אדוארד קצ'ורה, החשוד - ד.ב) רצח, ואפילו רצח בנסיבות מחמירות", סיפרה. "הסנגור של החשוד הגיש ערר לביהמ"ש המחוזי על ההחלטה להאריך את מעצרו, והוא מבקש לשחרר אותו. אני מלאת תקווה שביהמ"ש המחוזי יחזור על העמדה שהציג אתמול. אני מלאת תקווה, אבל הדרך ארוכה מאוד ונמצאת לפנינו. אנחנו מחכים להחלטה שתהיה היום ולאיזה עבירה ייחסו לחשוד, ושזו העבירה החמורה ביותר שאפשר. צר לי על המשפחה שצריכה לרוץ מדיון לדיון בבתי המשפט".

"הידיעה שהגיעה אתמול רק מעצימה אצלנו את סימני השאלה לגבי מה שקרה שם", התייחסה זגגי לדבר התאבדותה של אחת הנערות המאושפזות ב"מעלה הכרמל". "איך זה יכול להיות שהחשוד הגיע לעבוד שם? בהחלטה של בית המשפט המחוזי מלפני יומיים השופט אמר שמהדברים של החשוד עלה שהוא הגיע לשם בכוונה כדי לייצר איזשהו קשר מיני עם מי שנמצא שם. זה מעלה אצלנו שאלות. איך הוא הגיע לשם? איך קיבלו אותו לשם? איך יכול להיות שהוא הצליח לפתח מערכת יחסים עם בת 16, קטינה, עם מישהי שהיא שם כדי לקבל טיפול, חוסה, תלויה בו".

"אנחנו מבינות שהיו טענות שגם כנראה נשמעו בתקשורת של מטופלות שהיו שם על התנהלות אלימה שלו, על דפוסים ממש עברייניים, גם חששות להטרדות. אני לא יודעת אם המשטרה גבתה עדויות בעניין הזה", סיפרה עוד עורכת הדין.

יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)

"צריך לעשות בדיקה מאוד מקיפה, לא רק ספציפית אליו, אלא איך כל הדבר הזה מתנהל. איך יכול להיות שדבר כזה קורה? איך יכול להיות שזה לא חד פעמי כפי שאנחנו מבינים, איך יכול להיות שיש פה דברים אולי סדרתיים? בסוף יש אחריות למקום מסוים על מטופלות שמגיעות לשם, לתת להן את הטיפול ולהגן עליהן. הרי חלק מהן מגיעות בדיוק כדי להגן עליהן מפגיעה בשלומן, שלא יעשו משהו לעצמן, יש כאלה שמגיעות על פגיעה מינית. אותו מקום שאמור לשמור עליהן לא נותן להן את ההגנה - ולהפך", סיכמה.