לאחר הסערה: באגף החקירות במשטרה בלהב 433 יתקיים היום (שלישי) דיון בנוגע לעדותו של מפקד כלא גלבוע גונדר-משנה פרדי בן שטרית, בעניין החשד לסרסור בסוהרות בכלא גלבוע. על פי ההערכה מכיוון שלא עלה חדש בעדותו, המשטרה תגבש דעתה ותעביר לפרקליטות לפיה לא נוספו ראיות המצדיקות פתיחת חקירה מחדש. הדיון ייערך בנוכחות המשטרה והפרקליטות. 

זאת, לאחר שבעדותו עלה כי הדברים שאמר בוועדת החקירה הממלכתית שעוסקת בבריחת האסירים מכלא גלבוע, הינם עדות שמיעה וקריאה ולא דברים שהוא נחשף אליהם באותו מועד.

בעדותו ציין בן שטרית כי כמפקד הכלא הוא חש חובה לטפל באירועים חמורים שנחשפו בפניו באמצעות כתבות, פרסומים וכן עדות שמיעה. הוא אישר כי לא ידע על הפרטים בזמן האירוע, ומכאן שלא הוסיף חדש לחקירה קודמת שהתנהלה במשטרה ואשר בסיומה הוחלט שלא להגיש כתבי אישום נגד המעורבים.

גורמים המעורים בפרטים ציינו כי ההתעסקות בשבועיים האחרונים בעדות של בן שטרית לגבי פרשת החשד לסרסור בסוהרות הסיתה את האש ממטרותיה של חקירת הוועדה הממלכתית בנוגע לבריחת האסירים מכלא גלבוע, שם היא הופנתה לעברם של מפקד הכלא, אנשי המודיעין בכלא וגורמים נוספים בשירות בתי הסוהר.