בעקבות חשיפת 103fm, עצרה הבוקר (חמישי) המשטרה את הנער בן ה-15 החשוד בביצוע עבירות מין בתלמידה הלומדת בבית ספרו בתל אביב. טרם פרסום דבר המעצר, שוחח ח', אחד ההורים מאחד התיכונים בהם למד התלמיד החשוד, עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והביע מורת רוחו לכך שהתלמיד עבר בין בתי ספר "עם דף חלק".

"אין לנו טענות ישירות לבית הספר, אלא למערכת", טען ח', "מדובר בבית ספר מאוד איכותי ומיוחד, ילדים שמגיעים לכאן עוברים מסע של אבחון. הילד הגיע עם דף חלק, איך הגיע למעמד הזה? לא יכול להיות שעבר מ-א' ל-ב' מבלי שמישהו קיבל עדכון על מצבו, זו פצצה מתקתקת".

ח' שיתף בתחושות הקשות לנוכח האירוע, ואמר: "זה אירוע מאוד קשה, זה חלום בלהות שהתממש לנו בעיניים". האב ציין כי על אף שמדובר באירוע שלא התרחש בין כתלי בית הספר, וטען לשיטתו כי יש לפעול מעבר.

האב סיפר כי נחשף לפרשה דרך התקשורת וטען כי בבית הספר לא שיתפו את ההורים בעניין, אך ציין כי כעת ישנה שקיפות מלאה, תוך ניסיון למזער נזקים. עם זאת, טען: "יש הבדל בין מה שקורה בתוך שטח בית ספר למה שקורה ביום-יום. אי אפשר לשלוט 24/7 במה שקורה לילדים. בית ספר זה לא רק מקום לבגרויות וציונים, יש מעבר, כאן מסתבר שהייתה תקלה".

בנוסף, אמר כי הנערה שנאנסה לכאורה שבה לבית הספר, והוסיף: "אני סומך על הצוות המקצועי שיידע לתת את המענה. אני רוצה להתפלל שזו הפעם האחרונה שזה יקרה, אבל לצרי אני יודע שהדברים האלו קורים".

ח"כ לסקי: "העירייה הייתה צריכה לפקח על העניין הזה"

ח"כ גבי לסקי (מרצ) התייחסה אף היא לנושא בראיון ב-103FM, ואמרה: "אני קודם כל מחבקת את ההורים, זה אירוע מאוד קשה וטראומטי עבור הילדים וההורים. אני רואה שהיה כשל חד משמעי. אם יש ידיעה שיש ילד שכבר פגע בעבר, אנחנו לא יודעים את כל הפרטים, לא יכול להיות שהוא יגיע למסגרת מבלי לקבל טיפול מצד אחד ומצד שני בלי שהנהלת בית הספר מודעת לכך".



כשנשאלה מי לדעתה העלים את הפרטים על עברו של התלמיד, השיבה: "אני חושבת שבמקרה הזה כפי שאני הבנתי מהתקשורת, אין לי עדיין את כל הפרטים, העירייה כשהילד עבר בין בתי הספר היו מודעים למעשים שלו. היה כשל בעירייה. אני אפנה היום לשרת החינוך כדי להסביר נהלים ופרוטוקול איך מתנהלים כדי שמקרים כאלו לא יקרו".

איפה את שמה את האצבע על הכשל?
"אני עדיין חושבת שהילד הזה היה צריך לקבל טיפול. העירייה הייתה צריכה לפקח על העניין הזה. נכון שיש זכות לילד מחוץ לגיל הפלילי אז אף אחד לא יודע ובעניין הזה צריך לשמור על הפרטיות, אבל אי אפשר ליצור פריצה וילדים וילדות יהיו תחת סכנה. שרת החינוך מוציאה היום סכום מאוד גדול נגד אלימות ואני אדבר איתה כדי שחלק מהפרויקט הזה ילך להסברה על אלימות מינית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM