חייל ששירת בשנת 2017 בכלא גלבוע בתפקיד של סמל אגף העיד בשיחה עם וואלה! כי נחשף בזמן אמת לאופן שבו הטריד האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה סוהרות באגף הביטחוני. לדבריו, הוא העיר על כך לקצין המודיעין ראני באשא, וביקש ממנו שיוציא את הסוהרת מהאגף, אך באשא התעלם מאזהרותיו ואמר לו, "הכל בסדר, אני מטפל בזה".

בימים האחרונים יצר החייל קשר עם אחת הסוהרות מהפרשה ואמר לה שפנה לבאשא בבקשה שיוציא את הסוהרות מהאגף, לאחר שראה את הנעשה בו. "אמרתי לו 'תקשיב, שמתם את הסוהרת ג' באגף 5 ואני רואה את עטאללה כל הזמן מתקרב אליה, תעיפו אותה משם'", סיפר לה.

סוהרת נוספת בכלא גלבוע חושפת: הוטרדתי בידי המחבל - המפקדים ידעו ולא עשו דבר

עוד אמר החייל בשיחה עם הסוהרת כי הוא מוכן להעיד ביחידה הארצית לחקירות סוהרים, וכי מספר חיילים נוספים ששירתו איתו, לדבריו, היו חשופים גם הם למתרחש ויהיו מוכנים להעיד על כך במשטרה. "נשבע שאנחנו כולנו מוכנים ללכת ולתת עדות במשטרה כמו שצריך. נגיד רק את האמת, את מה שכולם חוו", הוסיף.

החייל אישר בשיחה עם וואלה! כי אכן נחשף לכך שעטאללה הטריד מינית סוהרות, והדגיש כי דיבר על כך עם קצין המודיעין ראני באשא שלדבריו לא עשה דבר. "ראיתי את הפרסום ב-2018, וחשבתי שיתקשרו אלינו מהמשטרה ויזמינו את כל החיילים ששירתו באותה התקופה להעיד", אמר, "אבל משום מה אף אחד לא התקשר ולא שאל אותנו".

הוא שירת בכלא גלבוע משנת 2017-2014, ועבד באגף 2 ובאגפים ביטחוניים נוספים. הוא סיפר על אירוע חריג שקרה לו בהתנהלות מול המחבל עטאללה, שלאחריו הוא הודח מתפקידו והועבר להיות זקיף במגדל שמירה בכלא. "עשיתי חיפוש באגף של עטאללה ומצאתי שם סוני פלייסטיישן. כמובן שזה אסור ועל כן החרמתי את זה מיד. עטאללה כעס על זה מאוד, ניגש אליי ולמעשה הודיע לי שאני לא אעבוד יותר באגף שלו. לא לקחתי אותו ברצינות, הרי הוא אסיר, הוא לא יקבע איפה אני אשובץ. ולמרות זאת, יום לאחר מכן הודיעו לי שאני עובר להיות זקיף במגדל שמירה, ומאז לא חזרתי לעבוד באגף הזה.

כלא גלבוע (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: REUTERS/ Ammar Awad)
כלא גלבוע (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: REUTERS/ Ammar Awad)

"למעשה עטאללה צדק", סיכם החייל, "הוא אמר שלא אעבוד יותר באגף 5 וזה מה שקרה. אני ארד בדרגה מסמל אגף לשמירה במגדל רק כי האסיר הביטחוני החליט? זה נראה לך הגיוני דבר כזה?".

החייל מאשר בדבריו את חשיפת וואלה! על הקשר בין קצין המודיעין לבין האסיר הביטחוני. "ראיתי לא אחת את קצין המודיעין נכנס ביחד עם עטאללה לקנטינה, הם היו סוגרים את הדלת ומשוחחים שם". הוא הוסיף שיהיה מוכן למסור גרסה על השתלשלות האירועים למשטרה, דבר שצפוי להביא לזימונו לחקירה של קצין המודיעין רב כלאי ראני באשא ופתיחת התיק מחדש.

טרם התקבלה תגובה של קצין המודיעין.