איש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, שוחרר היום (שלישי) למעצר בית, זאת לאחר שנחקר במשך כשש שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). לקראת שחרורו, הוא הפקיד את הפקדונות הנדרשים וחתם על הערבות. בנוסף, החוקרים הזהירו את חוגג מבל ינסה לשבש את החקירה או לעכב את מעצר הבית שהושת עליו. 

בכל מקרה, גם לאחר שחרורו של חוגג למעצר בית, חקירת המשטרה בפרשה נמשכת ובתקופה הקרובה הם יעמדו מול הפרקליטות ויבחנו הגשת הצהרת תובע ובהמשך כתב אישום. כתב האישום הראשון שיוגש יתמקד תחילה בעבירות הכלכליות, ורק לאחר מכן יוגשו כתבי אישום בנושא הסרסרות ושידול לזנות. מדובר כאמור בעבירות מורכבות יותר, ועפ"י המלצת בית המשפט יש צורך לחדד את התשתית הראייתית.

כזכור, בשבוע שעבר הוארך מעצרו של חוגג בשישה ימים בהסכמת פרקליטיו, שנאלצו להיענות להצעת המשטרה להאריך את מעצרו במטרה לבצע השלמות חקירה, בהתאם להחלטת בית המשפט משבוע שעבר. במשטרה מעריכים כי בשתי הפרשות קיימת תשתית משמעותית לביסוס החשדות נגד החשוד. נציין כי החקירה מתנהלת בליווי צמוד של הפרקליטות וכי בהמשך, ככל הנראה, יוגשו נגדו כתבי אישום חמורים.

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בטוחים כי התיק רשם התקדמות משמעותית, בשני התיקים - התיק הכלכלי, שכולל עבירות כלכליות בהיקף של כ-270 מיליון דולר, וכן התיק של עבירות המין והמוסר. בכסף הזה, לטענת המשטרה, חוגג עשה בין היתר שימוש לשדל נשים לזנות ועבירות מין כשהוא קיבל שירותי מין בתמורה לתשלום עשרות ומאות אלפי שקלים. 

על מנת להשתחרר למעצר הבית, חוגג התבקש להפקיד ערבות עצמית על סך של 10 מיליון שקלים, לצד ערבות מצד ג' על סך של 20 מיליון שקלים. כזכור, מדובר בפרשה חמורה בעטיה מיוחסים לחוגג חשדות לעבירות חמורות כמו מרמה, הונאה, גניבה בידי מורשה והלבנת הון וכן עבירות בתחום המין והמוסר, בהן סחר בבני אדם והבאת אדם לזנות.