בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע אמש את מקסים טל ברצח אשתו מריה בקרית ביאליק לפני כשנתיים, לאחר שדקר את רעייתו בגרונה בזמן ששכבה במיטתה. הבוקר (שלישי) שוחח אלכסיי גרשניק, אחיה של מריה טל, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על תחושותיו לאחר ההרשעה.

"זה לא שחששנו, אבל תמיד יש את הספק הקטן הזה שאולי תהיה טעות, אולי הפרקליטות לא תמצא את כל הראיות. היה סוג של פחד, חשש אבל תמיד ידענו שהיא לא התאבדה. היינו בבית המשפט, לצערי לא נתנו לנו להיכנס. טוב שכך. מיום ליום שהייתי מסתכל עליו הייתה מתחזקת בי התחושה שהוא נהיה יותר ויותר דומה לרוצח. הוא חשב שהוא יצא מזה בקלות ויותר מהר", פתח גרשניק את דבריו. 

בהמשך נזכר גרשניק בבוקר בו שמע את הידיעה המצמררת על הירצחה של אחותו: "התקשרה אליי אשתי ואמרה ששוב פעם יש להם בלגאן בבית, שהתקשרה אמא של מקסים ואמרה שמשהו קרה ויש אמבולנסים ושמישהו יגיע. הגעתי למקום, ראיתי המון ניידות בלי אמבולנסים. ניידת של מז"פ, וכבר הדליק לי נורה אדומה. ניסיתי לגשת לשוטרים ולשאול מה קרה אם היא בבי"ח, אמרו לי 'כן, היא בבי"ח הכול יהיה בסדר'. ישבתי בצד 40 דקות ואז ניגשו אליי שני קצינים והודיעו לי שהיא לא בחיים".

בהמשך סיפר על מקרי האלימות שקדמו לרצח: "היו, היה מקרה אחד שידעתי בוודאות של שבירת האף וההרחקה שלו לחודש, ובדיעבד גילינו שהיו עוד מקרים שהיא לא סיפרה לנו. רק על המקרה של חודש לפני הרצח היא סיפרה לנו ואז ממש התחזק בינינו הקשר במיוחד התחילה להיות בקשר עם אשתי ונסענו לצימר ביחד וניסינו להוציא אותה מהבית ומהדיכאון. אם היינו יודעים חצי שנה-שנה לפני היינו יכולים למנוע את זה".

על האפשרות שיוגש ערעור אמר: "אני יכול לאחל להם בהצלחה כי לפני שנתיים אני שמעתי שיהיה פה זיכוי מהדהד מעו"ד שלו, והיום זה לא קרה. היו עוד סיסמאות, 'תתהפך הקערה על פיה', די, זה כבר לא עובד עלינו. אנחנו רק מחכים לטיעונים לעונש ושיקבל את המקסימום. גם אם יהיה ערעור לעליון אני מאחל להם בהצלחה אבל לא יהיה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm