יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה עצרה אתמול (שני) חשוד בהונאות פישינג (דיוג) המתחזות להודעות רשמיות של רשות הדואר בישראל באמצעותן גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים.

ביחידת הסייבר בלהב 433 התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, בראשיתה זיהו חוקרי הסייבר עשרות אלפי הודעות פישינג שהופצו לטלפונים הניידים של אזרחים תמימים, בהן נכתב "החבילה שלך עצר במכס, אתה צריך לשלם לשחרר אותו", להודעה צורף קישור אשר הוביל את האזרח לאתר הנחזה לאתר הרשמי של דואר ישראל ושם נדרש האזרח, לשלם באמצעות פרטי כרטיס האשראי מאות שקלים ע"מ שיוכל לשחרר כביכול את החבילה שממתינה לו.

נבהיר כי אותו אזרח המתגורר בשטחים הפיץ את ההודעות במטרה להונות אזרחים תמימים ולגרום להם לשלם כ – 300 ₪ בגין כל חבילה שייחס להם כביכול. עוד נודע כי אותו תשלום הומר למטבעות דיגיטליים במטרה לטשטש את העקבות של פעולותיו הפליליות.

הודעת הסחיטה (צילום: צילום מסך)
הודעת הסחיטה (צילום: צילום מסך)


כמו כן, החשוד גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים באמצעות שיטת ההונאה, כאשר במהלך התקופה שבה פעל, הצליח לגרום לעשרות אזרחים להזין את פרטי כרטיס האשראי ולשלם בעד חבילה שאינה קיימת באתר הנחזה לאתר רשות הדואר כפי שצוין.

בתום בפעילות מאומצת אל מול גופים בחו"ל ובשיתוף פעולה עם חברות האשראי, הצליחו ביחידת הסייבר של המשטרה להתחקות אחר פעולותיו של החשוד ובאמצעים טכנולוגים איתרו את הארנקים הווירטואליים בהם עפ"י החשד נשמר הכסף. 

אתמול כאמור עם המעבר לחקירה גלויה, החשוד נעצר בכפר סאוורחה שבשטחים והובא לחקירה במשרדי היחידה בלוד.  במהלך המעצר בוצע חיפוש בביתו ונתפסו אמצעי אחסון דיגיטליים. החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.