לאחר ימים רבים בהם עמד עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ בכותלי בית המשפט, וסיפר על הקשר המורכב שלו עם נתניהו במסגרת הפרשה, תמה עדותו. האם התביעה השיגה את מבוקשה ערב המשך המשפט? עורך הדין הפלילי ששי גז הביע את דעתו על התנהלות שלב העדות. בריאיון הבוקר (חמישי) לתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, אמר: "לדעתי חפץ לא סיפק את הסחורה, כי אני לא רואה איך מרשיעים את ראש הממשלה לשעבר בעבירת שוחד". 

עו"ד גז התייחס לדברים בהרחבה ואמר: "קשה לפרשן משפט כשאתה לא נמצא שם, משפטים זה לא ריצת מאה מטר, משפטים זה מרתון. לדבריו של עו"ד גז, תיק 4000 הינו קשה במיוחד כי הוא תיק נסיבתי. "זה לא משפט רצח שאחרי שמקרינים סרטון אפשר להגיד לאן זה הולך", הסביר. "אני חושב שחפץ הלך כך להרגשתי בין הטיפות. הוא נתן את הסחורה מבחינת זה שרצה להישאר עד מדינה, הרגשתי כסנגור כשהוא נחקר חקירה אישית הוא הלך עם הפרקליטות אבל כשהוא התחיל להיחקר חקירה נגדית הוא קצת התקדם צעדים לכיוון הסנגוריה, לכיוון ביבי נתניהו. זו התחושה שלי. איך אתה ממשיך להיות עד מדינה מבלי לגמרי להרוס לביבי נתניהו את הסיכויים", הוסיף. 


כנשאל, האם חפץ ביסס עבור התביעה את טענת השוחד, השיב גז: "להערכתי לא. אבל פה תלוי את מי אתה שואל, מחנה ביבי יגיד שהעדות קרסה והמחנה השני יגיד לא, זה פאזל. אני אומר שלדעתי הוא לא סיפק את הסחורה, אני יודע שאולי פלג יחלוק עליי - אני לא יודע איך מרשיעים את רה"מ לשעבר בעבירת שוחד. כדי להרשיע את אדון ביבי נתניהו בעבירה של שוחד, אתה צריך להוכיח שהיה סיקור חיובי וכבר אני שומע ששינו את הסיקור החיובי".

עו"ד גז המשיך ואמר: "יש שתי אפשרויות: או שהעד כל כך שקרן שלא צריך לחקור אותו בכול דבר ודבר, או שפחדו לקחת סיכונים ולחקור שם יותר מדי, כי הפגישה לא כל כך ברורה, או שלדעתי הפגישה לא מספקת כדי להוכיח את עבירת השוחד. אם זה מה שיהיה להם זה לא מספיק".
פלג אמר בתגובה: "לדעתי הוא סיפק את הסחורה". 


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm