בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (חמישי) קצין משטרה בכיר בדרגת רפ"ק בביצוע מעשה מגונה בשוטרת. הקצין, בן טיפוחיו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, חויב לשלם פיצויים למתלוננת, ונגזרו עליו ארבעה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי. על פי כתב האישום המעשים בוצעו בעת שהיה חניך בקורס פיקוד ומטה שנערך במכללה הלאומית לשוטרים ובערב יחידה לחניכי הקורס במועדון בתל אביב.

התיק שנוהל על עו"ד ליאת יונניאן והחקירה שנוהלה ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים, העלתה כי הנאשם יצא למסיבה עם שלושה חניכים נוספים עמם שב למכללה בסיומה. בנסיעה חזרה, ישב הנאשם במושב אחורי לצד המתלוננת וביצע בה מעשה מגונה בניגוד לרצונה. הנאשם הכחיש את ביצוע העבירה, אך לאחר שמיעת הראיות, בית המשפט החליט להרשיע אותו.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "לא מדובר רק בחומרת העבירה בה הורשע הנאשם, אלא גם בחומרת הנסיבות בהן היא בוצעה. ביצועה של עבירת מין על ידי קצין משטרה בכיר, בדרגת רפ"ק, במסגרת קורס יוקרתי של המשטרה לקצינים המיועדים לקידום. כידוע המשטרה אמונה על אכיפת הדין ועל כן שוטריה וקציניה על אחת כמה וכמה צריכים להיות מופת ודוגמא לכל כיבוד החוק. לפיכך, בביצועה של עבירת מין במסגרת קורס פו"מ יש משום פגיעה לא רק במתלוננת, אלא גם בסדרי השלטון והמשפט ובאמון הציבור במשטרה".