בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיים אתמול (רביעי) דיון הקראה בו נאשם צעיר בן 16 מבית ספר בדרום בניסיון לביצוע מעשה סדום כלפי צעירה בת 16 בעלת מוגבלות, הסובלת מחירשות ועיכוב התפתחותי. לצד המקרה הפלילי בהליך המשפטי, אמה של הילדה טוענת לטיוח מצד בית הספר בטיפול במקרה, זאת לאחר שנודע כי גם המנהלת לא ידעה על האירוע. המקרה המורכב אירע לפני כחודש וחצי, אך מאז לא הופעל, לטענת האם, טיפול מקצועי תומך למען הילדה ואף הביעה תחושה של ניסיון טיוח מצד המוסח החינוכי.

על פי עדות המתלוננת האירוע התרחש במהלך ההפסקה בבית הספר. היא סיפרה כי הנאשם הוביל אותה למקום מסתור מחוץ לכותלי בית הספר, שם ניסה לבצע בה מעשה סדום ללא הסכמתה החופשית.

אמה של הנאנסת סיפרה ל"מעריב": "חודש וחצי מאז התרחש האירוע, ואף גורם טיפולי לא ישב עם הבת שלי ואיתי. אני לא יודעת איך לטפל באירוע הזה ללא גורמי מקצוע. היכן מערכת החינוך והפסיכולוגים? הבת שלי בוכה בכיתה שהיא מקבלת פלאשבקים מהאירוע, המורה משתיקה אותה ואומרת לה שעדיף שתשכח מזה ושלא תדבר על זה. אנחנו מרגישים חסרי אונים ואנחנו לבד".

לאחר שנשאלה מתי בית הספר שוחח איתה לראשונה, השיבה: "לאחר כחודש וזאת גם לאחר שאחי נסע לבית הספר וצעק שאף אחד לא מתייחס לבת שלי ואלי, ולא נותנים את המענה הפסיכולוגי הדרוש לנו".

עו''ד נילי אהרון  (צילום: קיו אליט)
עו''ד נילי אהרון (צילום: קיו אליט)

עורכת הדין נילי אהרון, ממשרד עורכי הדין אהרון & רובין, המלווה את המשפחה בהליך המשפטי, שיתפה בתלאות שעוברות האם ובתה: "בית הספר פועל בניגוד חמור לכל ההנחיות וחוזר המנכ"ל הברור לטיפול במקרים של אלימות ותקיפה מינית. במקום לתת מענה כפי שראוי לטפל בנפגעות פגיעה מינית, יש טיוח והשתקה, לא רק מול האמא אלא גם מול הילדה שנאנסה. בית הספר פועל באופן חמור ורשלני לכאורה, המצריך התערבות מידית של משרד החינוך והרשויות".

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מלווה את האירוע מרגע היוודע פרטי המקרה. במסגרת הבדיקות שהוא ערך עלה כי בית הספר התייחס לאירוע במלוא החומרה, כובד הראש והרגישות הנדרשת. בתוך כך, הוא עדכן את המשפחה, את המשרד, גורמי הרווחה והרשות. לצד זה, הוא גיבש מעטפת רחבה של מענים רגשיים, טיפוליים ולימודיים שמלווים את התלמידה לאורך כל שהותה בבית הספר. יצוין כי התלמיד הורחק מבית הספר".