העיף מראשות הטבלה את BMW: ג'יפ הרנגלר הפופולרי רוביקון הפך ליעד הנחשק ביותר עבור בכירי העבריינים במגזר, שרואים בו סמל סטטוס יוקרתי. במסגרת המבצע "מסלול בטוח", שמובילה משטרת ישראל ביחד עם רשות המסים ויחידות נוספות, בניסיון להיאבק בפשיעה במגזר, התברר לאחרונה כי רוביקון נחשב בקרב העבריינים הדומיננטיים בחברה הערבית לסמל שמקנה להם גם שליטה ומעמד בכיר בקרב חבריהם.

במשך שנים נחשבו רכבי ה־BMW היוקרתיים ושעוני הרולקס לסימן היכר לעבריינים בישראל בכלל ובחברה הערבית בפרט. כעת כאמור את המקום הראשון תפס הג'יפ היוקרתי. במסגרת פעילות האכיפה שמובילה המשטרה חולטו בתוך חודשיים יותר מ־100 כלי רכב יוקרתיים שנמצאו ברשות. עשרות רבות מהרכבים הגנובים זוהו כרכבי ג'יפ השטח רוביקון, שעלותו נעה סביב חצי מיליון שקל וחזותו הגבוהה והספורטיבית בהחלט מושכת עין.

מאז תחילת מבצע "מסלול בטוח", בהובלת המפכ״ל רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי וראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום, פושטים צוותי הימ״רים ברחבי הארץ ויחידות שונות בלהב 433 על מתחמים ובתים של עבריינים במגזר. במשטרה הסבירו כי אחת המטרות המרכזיות של המבצע היא לעצור את העורק הראשי של מחוללי הפשיעה הערביים – הלבנת הון: "עבריינים רבים במגזר מצהירים על הכנסות נמוכות, ובמקביל נוסעים ברכבי יוקרה שעל פי השכר המדווח שלהם הם לא ירכשו גם בעוד 100 שנה", הסביר גורם משטרתי. "אנחנו מחייבים אותם לחתום על הצהרת הון. כל עבריין כזה יצטרך להוכיח לרשויות המס שהרכב שלו הושג בעמל רב או בכסף שהושג כחוק".

המשטרה, ביחד עם גורמי אכיפה נוספים ובהם רשות המסים ומע״מ, מחלטת גם חשבונות בנק ונכסי נדל״ן של עבריינים. ב־2021 בוצע חילוט של כסף, רכבים ונדל"ן בשווי של כמעט מיליארד שקל.