עד המדינה ניר חפץ חשף בעדותו הסגורה בבית המשפט כי כאשר התלונן על דליפת תרגיל החקירה שנעשה למקורבת אליו, איים עליו החוקר האחראי במרומז שאם יתלונן בנושא, ייחשפו עליו עוד פרטים רגישים שאינם קשורים לחומר החקירה. 

חפץ סיפר כי לאחר ששמע על הפרסום של עמית סגל "בחדשות 12" על תרגיל החקירה, פנה למשטרה ולפרקליטות בבהילות. ״מבחינתי האישית זה חבית של פצצת אטום שהניחו לפתח ביתי״, אמר. 

״כשבאתי להתלונן על דליפת חקירת המקורבת תנ״צ אלי אסייג אמר לי שהדבר האחרון שצריך להטריד אותי זו העדות הזאת בגלל החומרים שיש לו, חומרים פרטיים לא קשורים לחקירות, יעני מסר תיזהר כי אתה יודע מה עוד יש", הוסיף. לדבריו, גם חוקרת אחרת העבירה לו מסר של איום, "זה לא נאמר בצורה מפורשת אבל אדם אינטליגנטי יבין זאת״.

בהמשך העדות הסגורה טען עו"ד בן צור כי הפרקליטות משיבה ומנהלת שיח עם עדים גם לאחר עדותם במשטרה, כאשר הדבר למעשה מהווה מעיין השלמה להשלמות החקירה. כמו כן, חזרה והוצפה סוגיית ההחלפה של עו"ד והלחצים לכאורה שהופעלו מטעם החוקרים בכדי שחפץ יחליף עו"ד. עוד סוגייה רגישה שעלתה היא אופן הגיוס של חפץ כעד מדינה וכן על פרשה מן העבר שקשורה למוות של הלוחם עמית שלו במסגרת פעילות.

אופן אחד בה הוזכרה הפרשה היא הצגתה של רכבת כפעולה בה אדם זורק עצמו על הפסים, לחפץ לא הייתה ברורה המטאפורה באותה העת וייתכן כי עורכי הדין ניסו לרמוז שחפץ דורס עצמו עבור אחר ויכול להציל עצמו, לכאורה יש היגידו נתניהו. בנוסף משרדי להב 433 מצויים בסמיכות לפסי רכבת בלוד מה שהוסיף למטאפורה ונתן לה ממשות. 

בהמשך דיבר עו"ד בועז בן צור על לחצים ואיומים שהפעילו לכאורה החוקרים על חפץ: "אמרו לי בעצם שאני אשב בכלא" מספר חפץ ומסביר שדרך המילוט ברמיזה היא אותה עליה על הרכבת. חפץ עצמו מודה כי רמז על הכיוון של חתימה להסכם עד המדינה רק בכדי לקבל כמה שעות של הקלה מהתנאים הקשים.

"כל מה שעניין אותי פה זה שירדו ממני קצת - לכמה שעות או יום, חצי יום, זה כל מה שעניין אותי", אמר חפץ. עוד הוסיף חפץ בעדות: "רציתי להשיג לעצמי הפוגה באמצעות ניצול הלהט שלהם להפוך אותי לעד מדינה, זה הקונטקסט של הפגישה, תוך כדי שאני כל הזמן שומר להגיד דבר והיפוכו ודברים לא ברורים ומעורפלים שאני לא אוכל לשמש נגדי".

חפץ סיפר בבית המשפט בהמשך לשאלת השופט ברעם: "אני לא רוצה עכשיו שיצא המסר שאני טוען שב-4000 אני לא עשיתי כל מיני טעויות, אבל אם אתה שואל בזמן החקירה בוודאי ובוודאי שחשבתי שלמעט אותה פגישת שיבוש, אין לי שום בעיה באופן מהותי באישום המרכזי".

עוד סיפר חפץ כי למרות שבתחילה היה לו רצון לתת חומרים לטובת קבלת תנאים משופרים כעד מדינה הוא עומד מאחורי אמירותיו בנוגע לפרשייה הביטחונית. חפץ: "אני לא עשיתי פה תרגיל ולא הטעיתי את הרשויות כשאמרתי מה שחשבתי על פרשייה ביטחונית, זה מה שחשבתי ואני לא רוצה פשוט להרחיב כי אני לא רוצה לנצל את הבמה הזאת לגרום נזק לאיש".

בהמשך עו"ד בן צור ניסה להבין מחפץ מה לדעתו רצו החוקרים ממנו. על כך משיב חפץ: "אם הם ציפו למשל שאני אומר שבציר הרגולציה שבין מומו פילבר לבנימין נתניהו אני אדע משהו, אז אני מבהיר שאני לא יודע, אני לא רוצה ליצור אצלם מצג שווא".