עדות עד המדינה, ניר חפץ, בעניין החשד לעסקת השוחד בתיק 2000, הסתיימה אתמול בית המשפט המחוזי בירושלים.

עו"ד נורית ליטמן, לשעבר משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, שוחחה היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחסה לעדות חפץ: "ניר חפץ זה עד מאוד משמעותי אבל אחד מיני רבים שעוד יעידו בתיק 4000 אז כל סיכום של עדות שלו צריך לקחת בערבון כי זה חלק מהפאזל נגדו. לא נכחתי באולמות הדיון לכן קשה לי להתרשם".

"עשיתי לעצמי רשימה מה התביעה מתכוונת להשיג באמצעותו ונדמה לי שבסוף העדות שלו אפשר להגיד שבגדול היא השיגה את מה שחשבה שהוא אמור להעיד. הדבר הראשון והמרכזי זה חיזק עדויות של אנשי וואלה לגבי עוצמת השליטה של נתניהו באופן הסיקור ומידת המעורבות שלו. זה עולה בצורה ברורה מהעדות של ניר חפץ שמעיד על זה שנתניהו והוא תפסו את וואלה כאחד מאמצעי התקשורת הידידותיים שקל יותר להשפיע עליהם, אתרי הבית שלהם", הוסיפה.

לדבריה, "המודעות של נתניהו בעבירת שוחד צריכה להיות מודעות לכך שהוא מקבל טובת הנאה ושהוא מקבל טובת הנאה על מנת שיעשה משהו כעובד ציבור תמורת טובת הנאה. הוא חיזק את שני הדברים האלה כי הוא אמר שנתניהו היה מודע לחריגות ההיענות של אלוביץ' והעיד על כך שנתניהו היה מודע שאלוביץ' מצפה ממנו לכל מיני דברים. זה מבסס את המודעות בעבירת שוחד".

נתניהו בבית המשפט (צילום: רויטרס)
נתניהו בבית המשפט (צילום: רויטרס)

בסיום, התייחסה לתרגיל החקירה של חפץ ואמרה כי "בלי קשר למה יגיד ביהמ"ש על החקירה אם יגיד שזה תרגיל פסול או לא כי לא שמענו את עדות השוטרים, אבל עדיין הטענה שבגלל התרגיל הא חתם על הסכם עד מדינה או שהיום הוא משקר היא טענה שאין לה בסיס".

"הם הבינו שזה משהו שפחות כדאי לעסוק בו מבחינתם כי חפץ הבהיר כי דווקא כששמו אותו בתנאי מעצר מאוד קשים הוא הרגיש שהוא לא יכול לקבל שום החלטה והתפרק, הוא חתם על הסכם אחרי ששוחרר מהמעצר אחרי שהרגיש שהוא חזק מספיק",סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm